اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی در صعود ماند؛ طلای داخلی در ثبات

نرخ‌ها در بازار طلا طی روزهای اخیر با نوسانات و تغییراتی همراه شده است؛ به طوری که هر اونس طلا در بازار جهانی طی هفته اخیر صعود ۳۰ دلاری را تجربه کرد و طی یکی - دو روز اخیر با ثبات تقریبی در همان صعود مانده است و طلای ۱۸ عیار نیز در بازار داخلی از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

بازار طلا طی روزهای اخیر با نوساناتی همراه بود. در میان انواع طلا، طلای ۱۸ عیار از بیشترین ثبات برخوردار بود و از اواخر هفته قبل تا اواسط هفته جاری تنها حدود هزار تومان نوسان پیدا کرده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در اواخر هفته گذشته ۱۱۳ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد و در ابتدای این هفته با شیبی ملایم روندی افزایشی پیدا کرد و به کمی بیش از ۱۱۴ هزار تومان رسید. در ادامه هفته، این نوع طلا اندکی به سمت کاهش قیمت حرکت کرد اما در بازار دیروز و امروز مجددا به بالای ۱۱۴ هزار تومان رسید تا یکی از کم نوسان ترین هفته‌ها خود را طی مدت اخیر سپری کند.

همچنین هر مثقال طلا در روزهای اخیر حدود ۲۷۰۰ تومان نوسان قیمت در بازار آزاد داشته است. این نوع طلا در اواخر هفته گذشته با نرخ ۴۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار فروخته شد و در اوایل هفته جاری با روند صعودی به بیش از ۴۹۴ هزار تومان رسید و در میانه هفته با ادامه این روند از مرز ۴۹۵ هزار تومان عبور کرد.

از سوی دیگر طلای جهانی در این هفته از نوسان بسیار کمی برخوردار بود. هر اونس طلای جهانی در اواخر هفته قبل حدود ۱۳۱۵ دلار قیمت داشت که در شروع این هفته به ۱۳۳۷ دلار رسید و طی روزهای بعد با شیبی آرام روی ۱۳۳۸ ایستاد تا در مجموع حدود ۲۳ دلار از اواخر هفته قبل تا اواسط این هفته نوسان قیمت داشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا وجواهر نیز در طول هفته گذشته بازار سکه و طلا کاملا ثبات داشت اما به یک‌باره تحت‌الشعاع اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت و با افزایش قیمت‌ مواجه شد.

البته در بازار داخلی با وجود اینکه دو عید سعید قربان و غدیر خم را پشت سر گذاشتیم، میزان تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه افزایش نیافت و تاثیری در بازار ایجاد نشد و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درحال حاضر دادوستدها عادی و قیمت‌ها نیز شرایط متعادلی را پشت سر می‌گذارد و همچنین شرایط بازار مساعد است و با گرانی قیمت روبرو نیستیم.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد