اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیل کیتکو نشان داد:

مناظره های آمریکا، نااطمینانی جهانی و مشکلات بانکی اروپا مهمترین عوامل موثر بر بازار طلا است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی کیتکو نشان می دهد که بازارهای بین المللی به خصوص طلا طی هفته های آینده به شدت تحت تاثیر مناظره های انتخاباتی آمریکا، نااطمینانی جهانی و مشکلات بانکی منطقه یورو قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، نتایج مناظره اول بین کلینتون و ترامپ نشان می دهد که ظاهرا شانس نامزد دموکرات بیشتر از رقیب جمهوریخواه خواهد بود و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش نسبی قیمت جهانی طلا شده است.

نامزدهای انتخابات آمریکا تا پیش از برگزاری انتخابات 2 مناظره دیگر برگزار خواهند کرد. سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که سیاست های سختگیرانه و جنجالی ترامپ موجب نوسانات شدیدی در بازارهای بین المللی خواهد شد.

بر اساس این گزارش در حالی که به نظر می رسد مباحث مربوط به مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص طلا خواهد داشت، ولی از سوی دیگر مشکلات بانکی منطقه یورو نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین تحولات بازارهای بین المللی باشد.

بحران بانکی اروپا می تواند در نهایت موجب افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا و رشد چشمگیر قیمت این فلزات شود.

بازارهای آسیایی نیز نگران تصمیم احتمالی اعضای اوپک برای فریز تولید نفت هستند. این مساله می تواند در نهایت موجب افزایش قیمت جهانی نفت و کاهش رشد اقتصادی آسیا شود.

هرگونه کاهش تولید نفت از سوی اوپک می تواند به ضرر رشد اقتصادی چین، کره جنوبی ژاپن و اندونزی شود.

فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر تصمیمی برای افزایش نرخ بهره داشته باشد چرا که انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر برگزار می شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال احتمالا به نشست دسامبر موکول خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن نیز اذعان کرده است که در شرایط کنونی قادر به متوقف کردن روند صعودی ارزش ین در برابر دلار آمریکا نیست.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست نوامبر به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد