اونس طلا2378.5
مظنه16,456,000
18 گرم3,798,800
ارزش سکه37,075,368
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,700,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

قیمت جهانی طلا پس از نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا کاهش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه و پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، در حالی که نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا بین دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها برگزار شده، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 2.55 دلار کاهش نسبت به دوشنبه به کمتر از 1335 دلار رسیده است. کاهش قیمت طلا در شرایطی است که پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی، سرمایه گذاران به این جمع بندی رسیده اند که احتمالا کلینتون پیروز انتخابات نوامبر خواهد بود و در این شرایط دلیلی برای خرید طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری نخواهد بود.

روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت: عملکرد کلینتون در مناظره انتخاباتی نشان می دهد که وی حساب شده و مطالعه شده در این مناظره شرکت کرده است. ترامپ نتوانسته است در این مناظره افکار عمومی آمریکا را نسبت به سیاست های مد نظرش راضی کند.

برگزاری مناظره های انتخاباتی در آمریکا از این نظر اهمیت زیادی دارد که بسیاری از رای دهندگان مردد را نسبت به تصمیم گیری مطمئن خواهد کرد.

موسسه مالی کردیت سوییس نیز اعلام کرد: گرچه ترامپ پیش از برگزاری مناظره شانس نسبتا خوبی برای پیروزی داشت ولی با برگزاری این مناظره مشخص شد که شانس وی در شرایط کنونی بسیار کاهش یافته است.

بازارهای جهان به این نتیجه رسیده اند که پیروزی ترامپ تاثیر منفی زیادی بر وضعیت سهام خواهد شد و نگرانی و ناااطمینانی زیادی را بر بازارهای بین المللی حاکم خواهد کرد.ولی به نظر می رسد پیروزی کلینتون تاثیر مثبتی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت.

به نظر می رسد انتخابات آمریکا طی 6 هفته آینده مهمترین تاثیر روانی را بر بازارهای بین المللی خواهد داشت. دومین مناظره انتخاباتی آمریکا قرار است 4 اکتبر برگزار شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.07 درصد افزایش به بیش از 95.37 واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 0.56 درصد افزایش به بیش از 47 دلار رسیده است.

تولیدات صنعتی چین نیز در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 11 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو تاثیر زیادی را بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد