اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش قیمت طلا در آستانه آغاز مناظرات انتخاباتی آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه در حالی با کاهش نسبی روبرو شده است که مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها آغاز می شود و این مساله تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که علی رغم کاهش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه ، قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت با کاهش چندانی روبرو نخواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به کمتر از 1334 دلار رسیده است که نسبت به روز جمعه بیش از 2.50 دلار کاهش یافته است. موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت بین 1330 تا 1340 دلار در نوسان خواهد بود.

نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا قرار است امروز دوشنبه برگزار شود. این مناظره قرار است در دانشگاهی در نیویورک انجام شود. تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر 2 مناظره دیگر نیز برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهمترین عامل موثر بر بازارهای بین المللی طی هفته های آینده خواهد بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت ترامپ و کلینتون بسیار نزدیک است.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد بعید به نظر می رسد که در نشست نوامبر و در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و هر گونه تصمیم برای افزایش نرخ بهره به نشست دسامبر موکول خواهد شد.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نهایت موجب افزایش تقاضا برای طلا و رشد قیمت این فلز گرانبها خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.05 درصد کاهش به کمتر از 95.44 واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با 0.59 درصد افزایش به بیش از 46.23 دلار رسیده است.

قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. رئیس فدرال رزرو آمریکا و رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در روزهای آتی سخنرانی های مهمی خواهند داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد