اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزئیات دستگیری قاتلان زرگر یزدی / سارقان مسلح پیش از انجام عملیات در یزد دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به جزئیات دستگیری قاتلان زرگر یزدی، از دستگیری سارقان مسلح پیش از انجام عملیات در یزد خبر داد.

محمدرضا حبیبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که با موضوع دستگیری قاتلان جوان زرگر یزدی انجام شد، امنیت ایران را مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دانست و اظهار داشت: در کمترین زمان ممکن و با هماهنگی خوبی که انجام شد، سارقان و قاتلان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه سارقان فرصت فروش طلاها را پیدا نکردند و طلاهای مسروقه کشف شد، گفت: هنوز این متهمان تحویل دستگاه قضائی یزد نشدند و در استان همدان که استان محل زندگی خودشان هم هست یک نمونه قتل دیگر هم داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: آنچه که تا الان مسلم هست، افرادی که در این قضیه نقش داشتند دو برادر اهل همدان هستند که از سابقه جنایی برخوردار هستند.

حبیبی افزود: اینکه در یزد این افراد همدست داشتند یا نه را فعلا نمی‌توانیم تایید یا رد کنیم و باید پس از انجام بازجوییهای نهایی این موضوع را مشخص کنیم و نباید به گمانه‌زنی‌های بدون منبع و مستند در این زمینه پرداخت.

وی عنوان کرد: نحوه قتل با استفاده از طناب و کشیدن آن به دور گردن مرحوم بوده که منجر به شکستگی گردن و خفگی شده که به فوت وی منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: در این موضوع ما شاهد همکاری و هماهنگی خوب دستگاه‌های مرتبط بودیم که نشان دهنده اهمیت وجود این هماهنگی در بین دستگاه‌های مربوطه است.

حبیبی عنوان کرد: نکته دیگر توانمندی خوب عوامل انتظامی و اطلاعاتی در شناسایی مجرمین و متهمین است و دستگیری کمتر از یک هفته ای متهمانی که یک ماه بررسی انجام داده‌اند و هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند، و کشف طلاهای مسروقه یک شاهکار است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت یک باند مسلح با دو سلاح کلاش و بیش از 100 فشنگ جنگی در استان یزد قصد چند سرقت داشتند که پیش از اینکه اقدامی انجام دهند شناسایی و دستگیر شدند.

با اشاره به اینکه فعلا سه نفر در این پرونده دستگیر شدند، گفت: پیش از اینکه این تبهکاران اقدامی انجام دهند دستگیر شدند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود جنایت هولناکی توسط تبهکاران انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: شناسایی این افراد علاوه بر اینکه توانمندی امنیت استان یزد را نشان می‌دهد، به تبهکاران یک هشدار می‌دهد که استان یزد محلی نیست که بتوانند چنین اقداماتی انجام دهند و بتوانند متواری شوند.

حبیبی با بیان این مطلب که رسانه‌ها باید در هنگامی که مشکلی در جامعه ایجاد می‌شود سعی در ایجاد آرامش داشته باشند، گفت: متاسفانه برخی از سایتها به ایجاد تشویش در اذهان مردم پرداختند.

وی ایجاد تشویش در اذهان عمومی را هنر ندانست و گفت: تحمل دستگاه قضا نسبت به این گونه افراد و این چنین سایتهایی حدی دارد و نباید سعی شود از چنین اتفاقاتی برای موج سواری و مشوش کردن اذهان مردم استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در پرونده قتل جوان زرگر یزدی هم قصوری از نیروی انتظامی نیست و قاتلان پس از حدود یک ماه بررسی و با قتل این زرگر در یک مکان خلوت کلید را به دست آورده و با کلید درب مغازه را باز کرده اند.

وی افزود: به مردم استان یزد و خانواده این زرگر جوان قول می‌دهیم که به محض تحویل قاتلان به استان یزد به صورت فوری و خارج از نوبت پرونده آنها را بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

حبیبی گفت: نکات و هشدارهای مکرر پلیسی، قضائیی و امنیتی هست که مردم و صنوف به ویژه صنوفی که بیشتر مورد سرقت قرار می گیرند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عدم استقرار واحد صنفی در نکات پرت و نامناسب، استفاده از دوربین خوب و فعال، استفاده از دزدگیر، استفاده از قفلها و دربهای ویژه و رمزدار، هوشیاری در رفت و آمدهای صنوفی که مورد سرقت قرار می‌گیرند، اجرای دستورات پلیس در بازگشایی و بستن مغازه‌ها را از جمله این نکات ایمنی دانست.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نیروی انتظامی بیان کرده که ما مدتهاست به دنبال گرفتن مکانی برای استقرار پاس ثابت در بازار بودیم ولی همکاری خوبی در این زمینه از سوی بازار صورت نگرفت.

حبیبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که مردم باید به آن توجه کنند، لزوم حساسیت نسبت به افراد غریبه‌ای است که در همسایگی شهروندان سکونت می‌ورزند و رفت و آمدهای مشکوک دارند.

وی ساماندهی پارکینگها را یکی دیگر از ضوررتها دانست و گفت: پارکینگها حتما باید به دوربینهای پیشرفت مجهز شوند و اتاق پارکنیگهای عمومی باید مانیتورینگ مناسب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد در پاسخ به این سوال که با توجه به مهاجرپذیر بودن استان یزد آینده امنیتی استان یزد به چه صورت است، گفت: صرف اینکه مهاجر به استان یزد می‌آید و یزد مهاجرپذیر است به معنی عدم امنیت نیست و حتی می‌تواند فرصت هم ایجاد کند.

حبیبی ادامه داد: خطر در اینجاست که ساماندهی و نظارتی روی این مهاجرت انجام نشده باشد و قطعا اگر به این صورت انجام شود، در آینده با خطر مواجه هستیم و مهم صرف نظارت و ساماندهی است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد