اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد دلار عامل افت طلا/هر اونس 1334 دلار

پس از اینکه طلا در جلسه گذشته به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود رسید،‌ در معاملات روز جمعه، قیمت این فلز گرانبها با افت مواجه شد.

هر اونس طلا با افتی 0.7 درصدی هزار و 334 دلار و 90 سنت معامله شد.

رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد شرکت چونگ گلد در هنگ‌کنگ گفت: « حرکت طلا به شدت وابسته به دلار است. ما انتظار داریم در چند هفته آینده نیز طلا در همین محدوده باقی بماند. مردم تا نشست سیاست‌گذاری بعدی فدرال‌رزرو به بالارفتن قیمت طلا امیدوارند. من فکر نمی‌کنم که فدرال‌رزرو قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر عمل خاصی را انجام دهد.»

به گزارش رویترز، شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد، با رشدی 0.1 درصدی به 95.534 واحد رسید. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.

وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، همان طور که تحلیل فیبوناتچی و الگوی موجی نشان می‌دهد، طلا ممکن است در محدوده 1335 دلاری تثبیت شود و سپس مجددا سطح مقاومتی 1343 دلاری را آزمایش کند.

پس از اینکه سرمایه‌گذاران بیشتر متقاعد شدند که فدرال‌رزرو به سمت افزایش نرخ بهره بسیار تدریجی روی آورده است، بازارهای سهام آسیایی در روز جمعه به بالاترین سطح 14 ماه اخیر خود نزدیک شدند.

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.69 درصدی در روز پنجشنبه به 950.92 تن رسید.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.6 درصدی 19 دلار و 72 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1054 دلار و 20 سنت رسید و پالادیوم نیز با 0.5 درصد کاهش قیمت 690 دلار و 20 سنت برای هر اونس داد و ستد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد