اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل بلومبرگ از مجوز فروش هواپیما به ایران/از جشن تیم روحانی تا انتقاد روحانی از تحریم جدید آمریکا

بلومبرگ نوشت: در حالی که تنها ۸ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، منتقدان روحانی را بابت محقق نشدن وعده های داده شده در مورد برجام سرزنش می کنند و اکنون تیم روحانی صدور مجوز فروش هواپیما به ایران از سوی خزانه داری آمریکا را جشن گرفته است.

به نقل از بلومبرگ، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از فرصت حضور خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای اعلام باز بودن بازار ایران برای تجارت استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که وقتی به تهران بر می گردد، در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، بخشی از انتقادات اصولگرایان در مورد محقق نشدن منافع برجام را کاهش دهد.

روحانی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنان چندان مهمی بیان نکرد و تنها به بیان رشد اقتصادی 5 درصدی و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور پرداخت. وی گفت: «اقتصاد ایران یکی از امن ترین و سودده ترین مقاصد سرمایه گذاری در منطقه است.» بر اساس پیش بینی تحلیلگران، «ایران در حال تجربه کردن یکی از بالاترین نرخ های رشد در میان کشورهای تولید کننده نفت است.»

در حالی که تنها 8 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، منتقدان روحانی را بابت محقق نشدن وعده های داده شده در مورد برجام سرزنش می کنند. روحانی وعده داده بود که برجام موجب آغاز دوره جدیدی از رونق و رشد اقتصادی خواهد شد. در حالی که تیم روحانی صدور مجوز فروش هواپیما به ایران از سوی خزانه داری آمریکا را جشن گرفته، رئیس جمهوری ایران از رای دیوان عالی آمریکا در مورد توقیف دارایی های ایران به سود قربانیان به اصطلاح تروریزم انتقاد کرده است.

روحانی گفت: «این تجربه نشان داد که گروه های فشار صهیونیستی می توانند تا جایی پیش بروند که کنگره آمریکا را وادار به تصویب مصوبه ای غیرقابل دفاع کنند که عالی ترین نهاد قضایی آمریکا را برای نقض قواعد آمره حقوق بین الملل تحت فشار قرار می دهد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد