اونس طلا2388.91
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

طلای ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد

در حالی که عیار طلای تولیدی در ایران از استانداردهای بازار دنیا فاصله اندکی دارد، مدیر شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از همکاری با یک شرکت خارجی برای رساندن عیار طلای تولیدی این معدن به استانداردهای جهانی خبر داد.

با بیان اینکه در حال حاضر طلای تولید شده در این معدن فقط از طریق بازار بورس داخلی به فروش می‌رسد، گفت: اولویت اول مجتمع طلای زرشوران رسیدن به ظرفیت اسمی تعیین شده است که بر اساس برنامه امسال تولید طلای این معدن باید به ۶۰۰ کیلوگرم برسد که تاکنون ۸۵ درصد این برنامه محقق شده است.

در حالی که از چندماه پیش بستر قانونی برای صادرات طلا از درب معادن مهیا شده است، اما این مدیر معدنی در این‌باره عنوان کرد: عیار طلایی که در داخل تولید شده و در بورس ارائه می‌شود در حال حاضر به خلوص ۹۹۸ می‌رسد که خلوص استاندارد جهانی این محصول باید ۹۹۹ باشد که ما در حال تحقیق و توسعه فرآوری طلای استحصال شده هستیم تا با کمک یک شرکت انگلیسی که از طریق یکی از مشاورین ‌ما معرفی شده است بتوانیم آن‌ را به استاندارد جهانی برسانیم.

مدیر شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در ادامه با اشاره به برنامه تولید در سال‌های آینده اظهارکرد: بر اساس برنامه‌های تعیین شده سال آینده تولید طلای این معدن به یک تن خواهد رسید و با تکمیل همین فاز به زودی به ظرفیت تولید ۲ تن طلا نیز دست خواهیم یافت.
وی افزود: طرح توسعه فاز دوم زرشوران نیز پیش روی ما قرار دارد و اسناد مناقصه آن توسط ۲۴ شرکت ایرانی که هریک موظف به داشتن یک مشاور خارجی هستند خریداری شده و با اجرای این فاز ظرفیت تولید این مجتمع به چهار تن ارتقاء خواهد یافت.
همچنین احمدی در تشریح همکاری‌های خارجی برای توسعه استخراج و استحصال محصولات معدنی در این مجتمع از همکاری با کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، گرجستان و قزاقستان خبر داد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد