اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
موسسه مالی اچ اس بی سی:

افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا مهمترین مانع برای روند صعودی قیمت طلاست

سایت طلا : موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده همچنان مانع بزرگی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، گرچه فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی این احتمال هنوز وجود دارد که نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال حداقل یک بار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه اچ اس بی سی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال همچنان مانع بزرگی است که می تواند جلوی افزایش بیشتر قیمت طلا را بگیرد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اخیر از بهبود شرایط اقتصادی این کشور خبر داده و بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال تاکید کرده است.

موسسه اچ اس بی سی افزود: ما پیش از این اعلام کرده ایم که هرچه فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد، این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. افزایش قیمت طلا پس از تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا نشانگر همین مساله بوده ولی هنوز این احتمال وجود دارد که نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال افزایش یابد و این یک عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود.

بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا برای خرید طلا و سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها به دقت تحولات و آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار را زیر نظر داشته باشند.

بررسی ها نشان می دهد که از 17 عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا، 14 نفر با افزایش نرخ بهره تا پایان امسال موافق هستند.

موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ نیز در واکنش به تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد: تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره در شرایط کنونی، پیچیده ترین تصمیمی است که طی سال های اخیر اتخاذ شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد ولی از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نرخ بهره را تغییر نداده است. این در شرایطی است که بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن سیاست نرخ بهره منفی را ادامه می دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد