اونس طلا2378.15
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
موسسه مالی بارکلیز:

تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با توجه به شرایط نگران کننده اقتصاد جهانی، افزایش می یابد

سایت طلا : موسسه مالی بارکلیز پیش بینی کرد که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا به دلیل نگرانی های موجود درباره وضعیت اقتصادی جهان همچنان افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، تحلیلگران موسسه مالی بارکلیز اعلام کردند که با توجه به تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر کالاهای راهبردی افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 54 میلیارد دلار وارد صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان شده است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اگر گمانه زنی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان به طور ناگهانی تغییر کند، قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها با کاهش شدیدی روبرو می شود.

تحلیلگران موسسه بارکلیز افزودند: گرچه خطر کاهش قیمت طلا را نمی توان به طور کامل نمی توان رد کرد ولی به نظر می رسد ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت افزایش دهد.

پایین بودن نرخ بهره واقعی در اقتصاد جهانی به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی می تواند تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.

موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی نیز ضمن اشاره به روند نزولی قیمت طلا در روزهای اخیر اعلام کرد: به نظر می رسد روند نزولی قیمت طلا تا رسیدن به سطح 1300 دلار در هر اونس ادامه خواهد یافت ولی این روند پس از آن متوقف خواهد شد.

تحلیلگران موسسه میتسوبیشی اعلام کردند که در صورت کاهش قیمت طلا به سطح 1300 دلار در هر اونس، تقاضای جهانی برای این فلز گرانبها بار دیگر با افزایش روبرو می شود.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1308 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1300 دلار کاهش خواهد یافت.

اگر سطح حمایتی 1300 دلاری نیز شکسته شود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1288 دلار در هر اونس برسد. تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن هستند.

نتایج این دو نشست که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

موسسه ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد که با افزایش تقاضای فصلی طلا در بازارهای چین و هند، قیمت جهانی این فلز زرد با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد