اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس:

قوانین حاکم بر مناطق آزاد مانع رقابت طلافروشان بندرعباسی شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: قوانین حاکم بر مناطق آزاد، امکان رقابت را برای طلافروشان بندرعباس ناممکن کرده است.

«شهاب‌الدین کلانتری» افزود: با توجه به این‌که فلزات گران‌بها از جنس ارز و پول هستند و حکم سرمایه را دارند، مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نخواهند شد و همانند قانون عدم شمول مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش ارز خواهند بود.

وی با بیان این‌که با توجه به ماده ٣ قوانین مالیات(بر) ارزش افزوده، ارزش افزوده مصنوعات طلا معادل اجرت ساخت آن است و محاسبه مالیات ارزش افزوده بر کل مبلغ فروش(طلا و اجرت) با این ماده مغایر است، تصریح کرد: بندرعباس به‌واسطه نزدیکی به منطقه آزاد قشم و این‌که طلافروشان قشم معاف از دریافت مالیات ارزش افزوده می‌باشند و ارائه مصنوعات حوزه خلیج‌فارس و هندی که مورد سلیقه مردم جنوب است، ممنوعیتی ندارد، امکان رقابت را برای طلافروشان بندرعباس ناممکن کرده است.

کلانتری تصریح کرد: برخلاف ریزش تعداد واحدهای صنفی بندرعباس، طلافروش‌های قشم از ابتدای اجرای مالیات ارزش افزوده در سال 89 و مبارزه با فروش مصنوعات خارجی در بندرعباس چندین برابر شده است.

وی افزود: هم‌جواری شهر بندرعباس با منطقه آزاد قشم سبب وارد آمدن فشار اقتصادی زیادی به صنف طلافروشان شده به طوری‌که مردم ترجیح می‌دهند تا طلا را از طلافروشی‌های قشم خریداری کنند چون بخشودگی مالیاتی بر اصناف این جزیره وجود دارد اما طلافروشان بندرعباس مجبور به دریافت مالیات ارزش افزوده از مردم به ازای هر گرم طلای خریداری شده هستند و این تفاوت قیمت باعث به تعطیلی برخی طلافروشی‌ها و رکود در کاسبی دیگر طلافروشان شهر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس از نمایندگان ملت خواست تا در خصوص وضعیت اصناف مستقر در شهرهای نزدیک به مناطق آزاد که باید اختلاف قیمت با این مناطق را متحمل شوند، فکری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس با پیشنهاد این‌که در حمایت از حقوق مصرف‌کننده و رونق کسب و کار، از مردم مالیات ارزش افزوده دریافت نکنیم، اظهار کرد: این عامل سبب خروج از رکود شدید هم‌چنین امکان رقابت با منطقه آزاد قشم می‌شود و آماده‌ایم سالانه مبلغی بابت مالیات ارزش افزوده به‌عنوان حقوق دولت توافق کنیم.

وی با بیان این‌که امید آن داریم با حمایت‌های مالی و معنوی مسؤلان استانی امکان راه‌اندازی کارگاه‌های طلاسازی در استان بوجود آید، یادآور شد: با استخدام کارگران مجرب هندی، پاکستانی و .. امکان انتقال دانش ضمنی و هنر ساخت مصنوعات طلای مورد سلیقه مردم جنوب را به هنرمندان ایران فراهم می‌کنیم و بدین ترتیب علاوه‌بر تأمین نیاز و سلیقه مردم جنوب کشور از واردات طلای خارجی هم کاسته خواهد شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد