اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر نااطمینانی ها در آستانه نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن افزایش یافت

سایت طلا : در حالی که نااطمینانی زیادی در بازارهای بین المللی در آستانه برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن وجود دارد، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا که روز جمعه به پایین ترین سطح در 2 هفته گذشته رسیده بود، امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از 1316 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم بانکهای مرکزی ژاپن و آمریکا طی روزهای آینده و روشن شدن وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی هستند.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 95.99 واحد رسیده است. انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا گمانه زنی های مختلفی را در خصوص نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به وجود آورده است.

البته تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله می تواند احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا را بیشتر کند.

نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا عصر چهارشنبه مشخص خواهد شد و جانت یلن کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

نشست بانک مرکزی ژاپن نیز روز چهارشنبه برگزار می شود و پیش بینی این است که بانک مرکزی ژاپن نیز سیاست های انبساطی پولی را همچنان ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی پرو اعلام کرده است که این کشور طی سال 2017 میلادی بیش از 4.5 میلیون اونس طلا تولید خواهد کرد که این رقم بیشتر از پیش بینی 4.1 میلیون اونس است ولی کمتر از تولید 4.7 میلیون اونس طلا در سال 2015 است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.11 درصد افزایش به بیش از 942 تن افزایش یافته است. انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم آمریکا موجب شده است تا نرخ بهره اوراق قرضه نیز با افزایش نسبی در پایان مبادلات روز جمعه روبرو شود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد