اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرری اعلام کرد:

مالیات برارزش افزوده رکود اقتصادی صنف طلا را بیشترکرده / تعطیلی 35 درصدی طلافروشان در شهرری

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرری ضمن بیان اینکه 35 درصد از طلافروشان شهرری به علت رکود اقتصادی تعطیل کرده اند گفت: موضوع مالیات برارزش افزوده باعث شده تا رکود در این صنف بیشتر نمایان شود.

" کاظم کلهر" در گفتگو با سایت طلا، هدف مردم برای خرید طلا را سرمایه ای عنوان کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا رکود اقتصادی در این صنف تشدید شود، بطوریکه در یک سال گذشته 35 درصد از اعضاء اتحادیه طلا و جواهر شهرری یا تغییر شغل داده اند و یا واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

وی با اشاره به پیگیری های گسترده این اتحادیه و دیگر شهرها برای حل موضوع مالیات برارزش افزوده در این صنف افزود: جلسات متعدد و مکاتبات زیادی با ریاست جمهوری، فرمانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتاق اصناف صورت گرفته ولی تاکنون هیچ ترتیب اثری به این معضل صنفی داده نشده و کسی درد این صنف را مداوا نکرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرری با بیان توجه و اهمیت 9 درصد مالیات برارزش افزوده برای مشتریان و خریداران طلا گفت: مشتری در طلافروشی به خوبی با خود حساب می کند اگر بخواهد 4 میلیون تومان طلا خرید کند باید بغیر از اجرت و سود مغازه دار 360 هزار تومان مالیات برارزش افزوده پرداخت کند و نهایتاً موقع فروش با درصد زیادی ضرر مواجه خواهد شد.

کلهر با هشدار نسبت به جایگزینی بدلیجات به جای مصنوعات طلا در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: اکثر بدلیجات از جنس تیتانیوم است و تیتانیوم یک نوع سرب خشک می باشد و با خرید آن پس از یک هفته یا تغییر رنگ داده و یا شکسته می شود و نهایتاً از بین رفته و دور ریخته می شود، این هم به اقتصاد خانواده ضرر می رساند و هم به اقتصاد کشور آسیب می زند؛ چرا که سرمایه کشور به هدر می رود.

وی مشکل اصلی این صنف را همچنان معضل مالیات برارزش افزوده دانست و تأکید کرد: تا این قانون اصلاح نشود مشکل این صنف همچنان باقی است و با وعده ای که مسئولین و نمایندگان مجلس به ما دادند، قرار بر اصلاح آن بود ولی هنوز در این زمینه اتفاقی رخ نداده و امیدواریم مجلس دهم هرچه سریعتر این قانون را اصلاح کرده و این صنف را از این مشکلات نجات دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرری ارتباط این اتحادیه با اتحادیه طلا و جواهر تهران و شمیرانات و همچنین اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر قوی دانست و این تعامل را با اتحادیه های شهرهای همجوار نیز خوب دانست و وحدت و هماهنگی صنفی در رشد و حل مشکلات را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد