اونس طلا2318.48
مظنه15,386,000
18 گرم3,551,800
ارزش سکه34,664,658
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
تحلیلگران اقتصادی:

قیمت طلا بین کاهش ارزش سهام و افزایش احتمالی نرخ بهره گرفتار شده است

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بین کاهش ارزش سهام از یک سو و افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا گرفتار شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، کارشناسان اقتصادی تاکید کردند: در حالی که کاهش ارزش سهام آمریکا تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته و موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا تشویق شوند، ولی از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز موجب افزایش ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری والش تریدینگ تاکید کرد: بازار طلا کاملا تحت تاثیر نااطمینانی مربوط به تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره قرار دارد. هنوز به درستی مشخص نیست که وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده چگونه خواهد بود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر برجسته بازار طلا نیز تاکید کرد: گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت وارد کرده است. البته نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان نیز موجب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد چشمگیری روبرو شود.

سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی منتظر برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا هستند. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تا برگزاری نشست 21 سپتامبر فدرال رزرو با تغییر چندانی روبر نخواهد شد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاران باید منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشند تا در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر 15 درصد است.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که کاهش ارزش ین در برابر دلار در روزهای اخیر و تاکید بانک مرکزی ژاپن بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

سیاست های بانک مرکزی اروپا و چین نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت باشد. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد