اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن قیمت جهانی طلا را کاهش داد

سایت طلا : به دنبال افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1317 دلار رسیده است. بانک مرکزی ژاپن قصد دارد تا اجرای سیاست های انبساطی پولی و نرخ بهره منفی را همچنان ادامه داد.

بر اساس این گزارش روزنامه نیکی اعلام کرده است که بانک مرکزی ژاپن به منظور حمایت از رشد و رونق اقتصادی و افزایش تورم قصد دارد اجرای سیاست های انبساطی پولی از جمله خرید اوراق قرضه را ادامه دهد.

ارزش دلار آمریکا در مبادلات امروز در برابر ین ژاپن با افزایش 0.3 درصدی روبرو شده و هر دلار در برابر 103 ین مبادله شده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نیز نشان می دهد که درآمد خانوارهای آمریکایی در سال 2015 میلادی پس از سالها کاهش با افزایش قابل قبولی روبرو شده است.

آمارهای اقتصادی چین نیز نشان می دهد که تولیدات صنعتی و خرده فروشی در این کشور طی ماه اوت با افزایش چشمگیری روبرو شده است. به نظر می رسد بانک مرکزی چین نیز سیاست های انبساطی پولی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی ادامه خواهد داد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.47 درصد کاهش به کمتر از 935 تن رسیده است. شاخص سهام آسیا امروز چهارشنبه با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در 6 هفته اخیر رسیده است.

طی ساعات آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا باشد.

پس از اظهارات برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای اخیر در خصوص نگرانی نسبت به افزایش سریع نرخ بهره در شرایط کنونی، ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر با کاهش روبرو شده است.

اکنون بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را بدون تغییر حغظ خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد