اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر آغاز شد

در آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مسئولان سازمان انرژی اتمی روسیه و مسئولان استان بوشهر، عملیات اجرایی واحدهای جدید نیروگاه اتمی در بوشهر آغاز شد.


مراسم آغاز احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر و تحویل نهایی واحد اول این نیروگاه صبح شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی ایران و تعدادی از مسئولان انرژی اتمی کشور روسیه برگزار شد.


علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم گفت این نیروگاه‌ها با استاندارد روز جهان ساخته می‌شوند و بالاترین ایمنی در این نیروگاه‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

محمود جعفری مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این مراسم اعلام کرد: اولین مزیت این نیروگاه هسته‌ای صرفه جویی ۲۲ میلیون تن بشکه نفت است که موجب جلوگیری از ۲۱ میلیون تن گاز های گلخانه‌ای می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین نیروگاه پس از ۱۰۸ ماه و دومین نیروگاه در ۱۲۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: برای عملیات اجرایی ساخت این دو نیروگاه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی با راه‌اندازی این نیروگاه برای مردم استان بوشهر افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، بنا شده است که فنی و حرفه ای نیروهای حرفه رشته های مورد نیاز آموزش دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز عملیات اجرایی ساخت این دو نیروگاه برای هشت هزار نفر و در دوره بهره برداری برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه آزاد و دانشگاه خلیج فارس بنا شده سیلابس درسی مورد نیاز در رشته های مورد نیاز قرار گیرد.

همچنین در همین رابطه «اتم استروی اکسپورت» وابسته به شرکت روس اتم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در ایران طرح جدید ایمنی ۳+ اجرا می شود که مجوز Eur (سازمان اروپایی استفاده کننده از نیروگاه ها) را دریافت کرده است.

براساس بیانیه شرکت روسی، در مرحله دوم ساخت نیروگاه بوشهر از فناوری های نوین در عرصه های مختلف به ویژه تجهیزات بی مانند ایمنی در برگیرنده راه حل های جدید استفاده خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد