اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادامه افت بهای طلا در بازارهای بین المللی

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات امروز جمعه برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شده ولی همچنان در مسیر صعودی برای دومین هفته پیاپی قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.25 درصد کاهش به کمتر از 1334 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با رشد 0.7 درصدی همراه شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش 0.1 درصدی همراه شده و به 94.89 واحد رسیده است.

بانک مرکزی اروپا در پایان نشست پنجشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. بانک مرکزی اروپا تاکید کرده است که احتمال اجرای سیاست های انبساطی پولی طی ماه های آینده وجود دارد. این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز گذشته داشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده اند.

این گزارش افزود: آمارهای جدید منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که میزان واردات این کشور طی ماه اوت برای نخستین بار در 2 سال گذشته به طور غیر منتظره ای افزایش یافته است.

به نظر می رسد این مساله نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی چین باشد . معاون بانک مرکزی ژاپن نیز تاکید کرده است که احتمال اجرای سیاست نرخ بهره منفی در این کشور طی ماه های آینده نیز وجود دارد و اگر نرخ تورم این کشور به سطح مطلوب و مورد نظر نرسد، بانک مرکزی همچنان سیاست نرخ بهره منفی را دنبال خواهد کرد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.13 درصد کاهش به کمتر از 950 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی مهم آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر نیز عامل مهم و تعیین کننده ای برای نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد بر خلاف بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره را افزایش دهد ولی ظاهرا هنوز فرصت مناسبی برای این اقدام پیدا نکرده است.

انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است. فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره بدون تغییر بوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد