اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:

افزایش نرخ بهره این بار نیز موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا این بار نیز تحت تاثیر هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، گرچه بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا به ضرر قیمت طلا خواهد بود ولی مارتین مورنبیلد اقتصاددان برجسته موسسه "دوندی اکونومیکس" تاکید کرد: قیمت طلا درست یک روز پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر 2015 با کاهش روبرو شد ولی از آن پس با افزایش چشمگیری همراه شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر تاریخ تکرار شود، این بار نیز هرگونه افزایش نرخ بهره آمریکا منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد.

مورنبیلد گفت: ممکن است قیمت طلا بلافاصله پس از افزایش نرخ بهره آمریکا با کاهش روبرو شود ولی پس از مدتی سرمایه گذاران بین المللی خواهند فهمید که افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره تاثیر چندانی بر اقتصاد آمریکا نخواهد داشت و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای طلا نرخ بهره به تنهایی مهم نخواهد بود، چیزی که برای نوسانات قیمت طلا اهمیت زیادی دارد، نرخ بهره واقعی است.

برپایه گزارش سایت طلا، قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 تا کنون بیش از 25 درصد رشد داشته است. این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: فدرال رزرو در شرایط کنونی برای جلب سرمایه گذاران بین المللی با هدف خرید اوراق قرضه ، باید نرخ بهره را افزایش دهد. ولی هنوز نگرانی ها و نااطمینانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا وجود دارد.

این در شرایطی است که بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن همچنان نرخ بهره منفی را در اولویت سیاست های خود قرار داده اند. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات اقتصاد جهانی داشته باشد. در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز موجب شده است تا بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام کنند که فدرال رزرو هر گونه تصمیم درباره نرخ بهره را به بعد از انتخابات نوامبر موکول خواهد کرد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت که قرار است روز جمعه توسط وزارت کار اعلام شود تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد