اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 40 درصدی خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان در سه ماه دوم

سایت طلا : تازه ترین آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که میزان خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان در سه ماه دوم امسال با کاهش شدید 40 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان در سه ماه دوم امسال به پایین ترین سطح از سال 2011 میلادی رسیده و با افت 40 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش افت متوالی خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان طی ماه های اخیر، مساله ای است که حداقل در 5 سال گذشته بی سابقه بوده است.

کاهش شدید خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان در شرایطی است که قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد رشد داشته است.

بانکهای مرکزی کشورهای در حال توسعه و نوظهور نیز در سه ماه دوم امسال ذخایر طلای کمتری نسبت به ماه های قبل خریداری کرده اند.

تورستن پروتل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لاندس بانک آلمان تاکید کرد: خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان به طور چشمگیری با کاهش روبرو شده است. این عامل بسیار مهمی برای بازارهای بین المللی خواهد بود.

خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان به خصوص پس از بحران مالی و اقتصادی، تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی داشته است.

بانکهای مرکزی جهان از سال 2008 تاکنون به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند. میزان تجارت جهانی طلا در ماه آوریل نیز به پایین ترین سطح از سال 2010 میلادی رسیده است. آمارهای صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد که میزان ذخایر ارزی بانکهای مرکزی جهان با 8 درصد کاهش روبرو شده است.

به عنوان مثال چین که پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد، میزان خرید طلا را کاهش داده است.

برپایه گزارش سایت طلا، میزان ذخایر ارزی چین نیز با یک پنجم کاهش نسبت به سال 2014 میلادی روبرو شده است. سطح ذخایر ارزی چین از 4 هزار میلیارد دلار در سال 2014 به کمتر از 3300 میلیارد دلار رسیده است.

بانکهای مرکزی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، میزان خرید خود را کاهش داده اند. البته بانکهای مرکزی روسیه و چین هنوز نیاز دارند به خرید طلا طی ماه های آینده ادامه دهند تا سهم دلار را در ذخایر ارزی کاهش دهند.

روسیه از سال 2005 تاکنون سطح ذخایر طلای خود را 4 برابر افزایش داده است. میزان ذخایر طلای روسیه اکنون به بالاترین سطح از سال 1993 میلادی رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد