اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقویت ارزش دلار قیمت جهانی طلا را به پایین ترین سطح در 5 هفته اخیر رساند

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در 5 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، پس از اظهارات اخیر رئیس و معاون فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده و بهبود اوضاع اقتصادی، ارزش دلار تقویت شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با 0.33 درصد کاهش نسبت به روز جمعه به کمتر از 1317 دلار رسیده است. این پایین ترین رقم در 5 هفته اخیر به شمار می رود.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا احتمالا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. اکنون اجتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر بیشتر شده و این احتمال نیز وجود دارد که در نشست دسامبر نیز نرخ بهره افزایش یابد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1312 تا 1310 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا سطح 1300 دلاری کاهش خواهد یافت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست اقتصادی جکسون هول تاکید کرد که طی ماه های اخیر زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره آمریکا فراهم شده است. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا امسال به حالت متعادلی خواهد رسید و بازار اشتغال نیز شرایط بهتری خواهد داشت و طی ماه های آینده نرخ تورم به 2 درصد خواهد رسید.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز تاکید کرده است که احتمال افزایش 2 بار نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد.

شاخص ارزش دلار نیز امروز دوشنبه به بیش از 95.61 واحد رسیده است که این بالاترین سطح در 2 هفته اخیر به شمار می رود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر به 33 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی به 21 درصد رسیده بود.

به نظر می رسد تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر وابستگی زیادی به آمارهای مهم اقتصادی آمریکا خواهد داشت.

گزارش اشتغال ماه اوت قرار است روز جمعه منتشر شود. بازارهای بین المللی انتظار دارد که اقتصاد آمریکا طی ماه اوت 186 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

در بازار جهانی نفت نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.55 درصد کاهش به کمتر از 49.37 دلار رسیده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد