اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف معدن طلا با ظرفیت ذخیره 4000 تن طلا در نهبندان

فرماندار نهبندان، از کشف یک معدن طلا با ظرفیت ذخیره 4000 تن طلا در نهبندان خبر داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از امور اطلاع رسانی ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان، اصغر نظافت، در دیدار نماینده ولی فقیه استان با علما، روحانیون و مدیران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: وجود ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و معادن غنی در این شهرستان یک موقعیت ویژه‌ای را برای نهبندان ایجاد کرده که با استفاده صحیح از این موقعیت می‌توان خشکسالی‌های چندین ساله را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان معادن غنی و نعمت‌های خدادادی بسیاری وجود دارد که باید از حالت بالقوه به بالفعل درآیند، افزود: نهبندان از نظر تعداد معدن در رتبه دوم و تنوع معدنی در رتبه اول استان قرار دارد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در چند روز گذشته یک معدن طلا با ظرفیت ذخیره 4000 تن طلا در نهبندان کشف شده است،‌ گفت: نهبندان شهری است که مردم آن روی گنج خوابیده‌اند اما به دلیل استفاده نادرست و غیرفعال بودن معادن، از کمبودها رنج می‌برند که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

نظافت با اشاره به اینکه نهبندان با وجود هم مرز بودن با افغانستان و اینکه شهرستان علمیاتی است اما امنیت بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: این مهم به برکت وجود عشایر،‌ مردم ولایتمدار و متولیان نظم و امنیت حاصل شده است.

وی به سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ به نهبندان اشاره و اظهار کرد: بعد از سفر معظم له شهرستان نهبندان در جریان توسعه قرار گرفت و از آن زمان پیشرفت‌های بسیار زیادی در این شهرستان حاصل شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان با تصویب ۶۰ میلیارد تومان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان تصویب شد، گفت: این اعتبار باید طی ۱۰ سال به طور کامل پرداخت می‌شد اما تاکنون تنها ۳۰ درصد آن پرداخت شده و این طرح نیمه تمام باقی مانده است.

نظافت با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۵۰۰ آبادی شهرستان نهبندان، ۲۰۰ روستا به دلیل خشکسالی به طور کامل از جمعیت خالی شده است، خاطرنشان کرد: این تخلیه جمعیت زنگ خطری است که اگر به مرزها و مرزنشینان توجه جدی نشود، در آینده نزدیک مرزها خالی از سکنه خواهد شد و ما بهترین مرزبانامان که همان مردم مناطق روستایی هستند را از دست می‌دهیم.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان، نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم نهبندان در هفتم شهریور ماه ۱۳۷۸ شاهد حضور بابرکت مقام معظم رهبری به این شهرستان بوده‌اند، گفت: این حضور برای مردم تبدیل به خاطره‌ای تاریخی شد که هرگز از یادها نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان ۱۱۰ شهید تبدیل انقلاب اسلامی ایران کرده است، گفت: خراسان جنوبی ۱۱ سردار شهید بنام دارد که از این تعداد هشتم شهید سردار شهید متعلق به شهرستان نهبندان هستند.

امام جمعه نهبندان، تصریح کرد: هم‌اکنون در ۱۰ مسجد نهبندان نماز جماعت با حضور روحانیون اقامه می‌شود؛ در این مساجد علاوه بر برگزاری نماز جماعت مسائل فرهنگی نیز پیگیری و دنبال می‌شود.

خزاعی به فعالیت دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران با ۱۰۰ طلبه در حال حاضر مشغول به ارائه خدمات آموزش دینی به مردم است و بیش از ۱۰۰ طلبه نیز تاکنون از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند که در حال حاضر در شهرستان مشغول انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه برادران هم با تعداد زیادی طلبه در این شهرستان فعال است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد برگزاری غدیر، ستاد احیاء زکات و ستاد فرهنگ عمومی از دیگر نهادهای فرهنگی فعال در نهبندان هستند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه تامین اساتید حوزه‌های علمیه یکی از خواسته‌ها و نیازهای مردم نهبندان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ روستای نهبندان خانه عالم دارد اما روحانی در روستا مستقر نیست و طلبه‌هایی که از نهبندان برای ادامه تحصیل به قم و مشهد می‌روند، بیشتر آنها دیگر به شهرستان بازنمی‌گردند.

خزاعی یادآور شد: نهبندان باید به عنوان منطقه ویژه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان معرفی شود، این شهرستان به دلیل وجود مرز مشترک با افغانستان و محل عبور مواد مخدر دچار مشکلات فرهنگی است که لازم است حمایت و توجه جدی به این شهرستان شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد