اونس طلا2205.58
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر نسبت به خبر کاهش 3درصدی مالیات برارزش افزوده

سایت طلا : نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مقابل سخنان رئیس سازمان امور مالیاتی نسبت به کاهش 3 درصدی مالیات برارزش افزوده واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا، هفته گذشته تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری خود از کاهش 3 درصدی مالیات برارزش افزوده طلافروشان خبر داد. این موضوع واکنشهایی را در صنف طلا و جواهر به دنبال داشت، بطوریکه این وعده رئیس سازمان مالیاتی به مذاق اهالی صنف طلا و جواهر خوش نیامد، چرا که آنان معتقدند که مشکل با کاهش درصد این نوع مالیات حل نخواهد شد.

در همین ارتباط «آیت محمدولی» نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتکو با سایت طلا، با بیان پابرجا ماندن مشکل مالیات بر ارزش افزوده دراین صنف با کاهش درصد گفت: کاهش درصد مالیات برارزش افزوده راه حل نهایی نیست چون این مالیات همچنان از اصل طلا دریافت می شود، و نظر این صنف این است که از اجرت مصنوعات طلا مالیات گرفته شود، چرا که طلا برای طلافروشان حکم ابزارکار را دارد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای صنف طلا و جواهر به هیچ عنوان با پرداخت مالیات مخالف نیستند افزود: این صنف با اصل پرداخت مالیات مخالفتی ندارد و همواره تابع قانون بوده است، بلکه ایراداتی در قانون مالیات برارزش افزوده در مورد طلا وجود دارد که باید اصلاح شود.

"آیت" محمدولی با بیان اینکه این صنف بهتر و بیشتر از برخی صنوف دیگر مالیات پرداخت کرده اند ادامه داد: مشکلی که در این قانون وجود دارد این است که از اصل سرمایه که برای طلافروشان که همان طلا است مالیات دریافت می شود، در حالی که طلا برای این صنف ابزار و وسیله کار است، همانطور که یک راننده تاکسی با ماشین خود کار می کند، و نمی توان از خودرو آن مالیات گرفت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر لازمه مالیات برارزش افزوده را فرهنگ سازی عنوان کرد و در گفتگو با سایت طلا گفت: همانطور که از اسم این مالیات مشخص است باید از ارزش افزوده و سود مالیات دریاف شود، و اگر غیر این باشد هیچ کس نمی تواند سرمایه خود را حفظ کند و حتی مصرف کننده ای که طلا را می خرد پس از چند بار خرید و فروش و یا تعویض درصد زیادی از ارزش طلای خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به جلسات متعدد با سازمان امورمالیاتی و بررسی این قانون و جمع بندی برای تشکیل یک کارگروه خاطرنشان کرد: در مجلس قبل به نتایج خوبی با نمایندگان رسیدیم و در جلسات این اتحادیه با کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشهای مجلس نمایندگان با نحوه کار این صنف به خوبی آشنا شدند و پذیرفتند که باید این مالیت از اجرت دریافت شود، ولی متأسفانه اصلاح این قانون به عمر مجلس نهم نکشید، و امیدواریم نمایندگان مجلس دهم موانع این قانون را برطرف کنند و رونق و فعالیت به این صنف بازگردد.

"آیت" محمدولی صنف طلا را نیازمند توجه نمایندگان و دولت دانست و تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات این صنف برداشته شدن مالیات برارزش افزوده از اصل طلاست تا این صنف فعال شود و واحدهای زیادی که در تهران و شهرستان مغازه های خود را بسته اند برگردند و با ایجاد کسب و کار و رونق؛ گرفتاریها برطرف شده و این صنف هم آنچه که مالیات برحق است پرداخت کنند و هم دارایی و هم دولت به درآمد خود دسترسی داشته باشند.

گفتنی است، با افزایش سالانه مالیات برارزش افزوده در قانون همکنون نرخ این مالیات به 9 درصد رسیده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد