اونس طلا2394.45
مظنه16,226,000
18 گرم3,745,700
ارزش سکه36,557,178
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,950,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار اعلام کرد؛

برای خروج از رکود باید تحولی جدی در اقتصاد کشور صورت بگیرد

سایت طلا: دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار ضمن لزوم توجه مسئولین برای برون رفت از رکود تنها راه خروج از بی رونقی بازار را سپردن کارهای اقتصادی به مردم و اجرای ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی دانست.

احمد کریمی اصفهانی، در گفتگو با سایت طلا با لزوم انجام تحولی اساسی در اقتصاد کشور در جهت خروج از رکود گفت: تنها چاره خروج از رکود پیاده سازی ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی و سپردن کار به مردم است.

وی با اشاره به رکود مشابه در کشور در سال 1342، این رکود را دومین رکود بی سابقه در ایران معرفی کرد و افزود: سپردن کار به مردم دو ویژگی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد؛ یکی اینکه ما هم از نظر کیفی و کمی وارد بازار می شویم و موجب رشد صادرات می شود و از طرفی به جای واردات کالاهای کم کیفیت تولید جایگزین شده و این باعث رونقی می شود که هم اشتغال را در پی دارد و هم تحرک در مردم ایجاد می کند.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اهمیت مهیا ساختن سازوکارهای اجرای این قانون خاطرنشان کرد: حتماً باید دولت و مجلس تسهیلاتی را که بنگاههای اقتصادی نیاز دارند مهیا کنند تا تولیدکنندگان به سمت فروش محصولات خود بروند.

کریمی ضمن انتقاد از دولتها در عدم عزم جدی برای اجرای قانون اصل 44 ادامه داد: در این موضوع چاره ای نیست که همه دستگاهها نه به صورت جزیره ای بلکه به صورت متمرکز و ستادی برای این کار اقدام کنند و همه کسانی که دست اندرکارند برای حل این موضوع حضور داشته باشند.

این فعال اقتصادی در مورد مهار تورم نیز به سایت طلا گفت: اصلاً در زمان رکود مهار تورم معنا ندارد و اگر بازار از حالت رکود خارج شد، آن موقع می توانیم بگوئیم که توانستیم مدیریت کنیم و در مورد تورم چه اقداماتی انجام داده ایم.

وی در مورد تأثیر برجام در اقتصاد کشور گفت: اینکه ما با اقتدار با کشورهای قدرتمند دنیا نشستیم و گفتگو کردیم از این منظر خوب بود ولی اینکه نتوانستیم خواسته هایمان تحقق پیدا کند در مقابل زیاده خواهی های اروپا و آمریکا بایستیم، مسلماً این مورد تحقق پیدا نکرده است.

کریمی رهنودهای مقام معظم رهبری را در مسئله برجام بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در مسئله برجام به تدیج کارمی کردیم و یکباره خواسته های آنان را عملی نمی کردیم، ولی از طرفی غربیرها صبر کرد و ما امروز چیزی عایدمان نشده است.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازاریان در مورد عملکرد اقتصادی دولت نیز به سایت طلا گفت: تمام همّ وغم دولت موضوع برجام بود در صورتی که دولت می توانست یکی از کارهای خود را برجام قرار دهد و به نظر می رسد دولت دست پُری در اقتصاد کشور ندارد و در این چند سال اگر همه موارد را به موازات هم پیش می برد، امروز می توانست کارنامه قابل قبولی را ارائه نماید.

وی تأکید کرد: بنده نمی توان بگویم کارنامه اقتصادی دولت آنچنان قابل قبول است و همچنین نمی توان هم بگویم که کاری صورت نگرفته و نمی خواهم بی انصافی کنم، در برخی زمینه ها مختصر موفقیت هایی بوده ولی می توانست این کارها بیشتر صورت بگیرد.

کریمی در خاتمه به دولتهایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران، عهده دار قوه مجریه می شوند توصیه کرد که از نصایح مقام معظم رهبری به درستی استفاده کنند تا این رهنمودها به عملکرد مثبت آنان در ارائه یک کارنامه موفق منجر گردد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد