اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
سازمان اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد

سقوط آزاد درآمد نفتی اعضای اوپک

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش بینی کرد که درامد خالص صادرات نفت اوپک در سال ٢٠١٦ به ٣٤١ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش ترند، سازمان اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی کرده است که درآمد صادراتی اوپک در سال آینده به سطح ٤٢٧ میلیارد دلار برسد.

سازمان اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی افزود: باتوجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، درامد اعضای اوپک از صادرات نفت کاسته شده است. میانگین قیمت ماهانه نفت برنت از ١١٢ دلار در ژوئن ٢٠١٤، در دسامبر ٢٠١٥ به سطح ٣٨ دلار سقوط کرد که این مساله درآمدهای اوپک را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

براساس این گزارش، درامد اعضای اوپک از صادرات نفت در سال ٢٠١٥ چیزی معادل ٤٠٤ میلیارد دلار بوده است. رقمی که نسبت به درآمد ٧٥٣ میلیارد دلاری سال ٢٠١٤ کاهشی ٤٦ درصدی را تجربه کرده است.

این سازمان در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که اعضای اوپک وابستگی یکسانی به درامدهای نفتی ندارند. به طور مثال، اندونزی پنج درصد و عراق ٩٩ درصد از درامد صادراتی خود را مدیون نفت هستند.

این گزارش می افزاید: کشورهایی که دارایی های مالی بیشتری دارند، همچون عربستان سعودی، کویت، قطر و امارات آسیب کمتری از دیگر کشورهای نفتی مانند عراق، نیجریه و ونزوئلا متحمل شده اند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که هرچند سقوط قیمت نفت عامل اصلی کاهش درامدهای نفتی از اواسط ٢٠١٤ به بعد بوده است، اتفاقات غیر منتظره ای که برخی تولیدکنندگان اوپک تجربه کرده اند، درامدهای صادراتی شان را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است.

براساس تازه ترین گزارش های اوپک، این سازمان در ماه ژوئیه تولید نفت خود را با ٤٦ هزار بشکه افزایش به ٣٣,١١ میلیون بشکه در روز رسانده است. این

افزایش تولید عمدتا از سوی عراق بوده است که تولید را نزدیک به ٧٥ هزار بشکه افزایش داده است، این درحالی است که تولید نفت نیجریه با سقوط آزاد ٤١ هزار بشکه ای همراه بوده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد