اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا امروز جمعه در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار در آستانه سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول هستند، ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا روز پنجشنبه به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1323 دلار رسیده است.

قیمت طلا روز گذشته به کمتر از 1317 دلار رسیده است که این پایین ترین رقم در 4 هفته اخیر به شمار می رود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات مهم یلن در نشست امروز جکسون هول هستند. این سخنرانی می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا را روشن کند.

تعدادی از مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده حمایت کرده اند. به اعتقاد برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا ، وضعیت اشتغال و نرخ تورم به صورتی است که زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فراهم شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که تولید کالاهای سرمایه ای طی ماه جولای برای دومین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است. تعداد مدعیان دریافت بیکاری نیز طی هفته گذشته با کاهش همراه شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 94.62 واحد رسیده است.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند در نهایت منجر به افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.19 درصد کاهش به 965 تن رسیده است.

تازه ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که روسیه و قزاقستان میزان ذخایر طلای خود را در ماه جولای افزایش داده اند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت این فلز زرد داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد