اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران آمریکایی:

زمان آن رسیده که روند اعتماد به ایران متوقف شود

تحلیلگران آمریکایی مدعی شدند سخنان ایران در زمینه خروج از توافق تنها تلاشی برای گرفتن امتیاز بیشتر اقتصادی از آمریکاست.

«مایکل روبین» تحلیلگر سیاست خارجی اندیشکده آمریکایی «امریکن اینتر پرایز» در گفت‌و‌گو با نشریه «سلون» در زمینه برجام گفت: «زمان آن رسیده که وزارت خارجه آمریکا اعتماد به ایران را متوقف نماید. مشکل زمان پرداخت غرامت به ایران مطرح نیست بلکه واقعیت این است که باراک اوباما رییس جمهور و جان کری وزیر خارجه، چون قماربازانی عمل می‌کنند که بر این باورند با پرتاب تاس بیشتر پیروزی بزرگی را کسب می‌کنند.»

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه افزود: «آن‌ها مایل به قربانی دادن بیشتر برای انجام این کار هستند. تفکری در این زمینه وجود ندارد. فرضیه آن‌ها این بود که می‌توانستند با اصلاح طلبان و میانه روهای ایران در مغلوب کردن تندروهای داخل و خارج ایران همکاری کنند.»

«دیوید ایبسن» رییس موسسه اتحاد علیه ایران اتمی نیز به نشریه سلون گفت که بازداشت اخیر «رابین شاهین» تبعه آمریکایی مدرکی دیگر دال بر این است که واشنگتن باید «رفتار بد ایران» را از بین می‌برد نه این که پاداش می‌داد.

وی گفت: «پرداخت پنهانی 400 میلیون دلارپول نقد به رژیم ایران دقیقا نمونه دیگری از فعالیت‌های شرورانه ایران و نبردهای نیابتی این کشور است.»

«زوی کاهن» تحلیلگر ارشد اندیشکده فارین پالسی نیز در این زمینه اظهار داشت که پرداخت غرامت به ایران نه تنها تشویقی برای ایران در گروگان گرفتن بیشتر آمریکایی‌ها بود، بلکه اعلام علنی رابطه آمریکا با «رژیم‌های سرکش» است.

کاهن افزود: «400 میلیون دلاری که ایران به ارتش خود انتقال داده است، مستقیما در مسیر حمایت مالی از جاه طلبی‌های این کشور خرج می‌شود. این کار نشان می‌دهد که بعید است توافق هسته‌ای ایران را میانه رو کند، بلکه موجب جسارت دادن به آن‌ها برای تحریک آمریکا است و کاخ سفید نیز تقریبا هیچ کاری را برای حفظ امضای دستاورد سیاست خارجی خود انجام نخواهد داد.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد