اونس طلا2206.63
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
فردوسی فاخر ۳۵۰ هزار تومان شد

تولید اولین تمبر طلای خاورمیانه در ایران

مدیر کل تأمین، نگهداری و پشتیبانی شرکت پست با بیان اینکه ایران اولین کشور منطقه در زمینه تولید تمبرهای فاخر است، گفت: تمبر طلای فردوسی ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

شهرام حی‌شاد با بیان اینکه رونمایی از تمبرهای فاخر طلا و نقره در راستای امر کلکسیون‌‌داری است، اظهار کرد: تاکنون سه سری تمبر فاخر طلا و نقره داشتیم که سری اول منقش به تمثال حضرت امام خمینی(ره)، سری دوم منقش به تمثال حضرت حافظ شیرازی و این سری هم با تصویر حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی ادامه داد: مجموعه‌داران کشور علاقه بسیاری به این قبیل تمبرهای محدودی تولیدی دارند و بعد از انتشار قطعه‌های فاخر به سمت تولید کارت پستال، خطکش، کتابچه، لیوان، کلاه و... می‌روند.

مدیر کل تأمین، نگهداری و پشتیبانی شرکت پست با بیان اینکه محدودیت در انتشار تمبرهای فاخر موجب ایجاد ارزش افزوده بالایی برای آنها خواهد شد، گفت: تاکنون برخی کشورهای دنیا به سمت تولید این قبیل تمبرها به واسطه آلیاژهای فلزی رفته‌اند اما قطعا ایران اولین کشور منطقه است که این کار را از سال گذشته انجام داده است.

او ابراز کرد: خرداد سال گذشته با کمک بخش خصوصی تمبر فاخر منقش به تمثال حضرت امام خمینی (ره) را تولید کردیم و 3700 قطعه طلای 24 عیار و 1600 قطعه نقره 995 عیار از آن را توزیع کردیم.

حی‌شاد گفت: شش ماه بعد تولید تمبر فاخر حافظ را دست گرفتیم و 9000 قطعه طلا و 6000 قطعه نقره از آن را تولید و عرضه کردیم.

وی درباره قیمت این تمبرها نیز گفت: تمبرهای طلا و نقره منقش به تمثال حضرت امام خمینی (ره) را مجموعا با قیمت 350 هزار تومان عرضه کردیم که اکنون در بازار قیمتی بالغ بر یک میلیون تومان دارد.

او اضافه کرد: اکنون نیز تمبر فاخر حکیم ابوالقاسم فردوسی را در تیراژ 6000 قطعه با قیمت 350 و 150 هزار تومان برای طلا و نقره خواهیم داشت.

مدیر کل تأمین، نگهداری و پشتیبانی شرکت پست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تولید تمبرهای فاخر توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، ابراز کرد: شرکت پست تنها کار نظارت بالادستی را در فرآیند تولید تا عرضه خواهد داشت و مانع از تولید این قبیل تمبرها در آینده می‌شود.

وی درباره معیار شرکت پست برای انتخاب تمبرهای فاخر نیز گفت: قطعا نمونه‌هایی انتخاب می‌شود که پیش از این تمبرهایشان تولید شده باشد. بررسی ابعاد هنری تمبرهای تولید شده نیز از جمله کارهایی است که قابلیت‌سنجی می‌کند تا امکان جلوه بخشیدن به تمبرها از منظر هنری باشد.

حی‌شاد در پاسخ به این سوال که سری بعدی تمبرهای فاخر چه مواردی را پوشش خواهد داد؟، گفت: تصمیم داریم تا سری چهار مربوط به دفاع مقدس و سری پنجم منقش به بارگاه نورانی امام رضا (ع) باشد.

این مدیر پستی درباره ویژگی‌های تمبر فاخر فردوسی گفت: وزن طلای این تمبر 1.5 گرم و نقره 10 گرم است و علاقه‌مندان می‌توانند از فروشگاه اینترنتی پست تا پنجم مرداد جاری اقدام به خرید کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خریداران این تمبرها تا 45 روز بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، تمبرهای فاخر خریداری شده را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد