اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مبادلات بین ۲ بانک ایران و روس به زودی آغاز می‌شود/ اسم بانک‌ها را فعلا نمی‌گوییم

رئیس شورای سیاستگذاری همایش حضور پایدار در بازار روسیه گفت: به زودی برای تسهیل فعالیت مالی و پول تجار ۲ کشور مبادلات پولی بین ۲ بانک ایران و روس آغاز می‌شود که نام این ۲ بانک را در همایش ذکر خواهیم کرد.

نگار کبیری در نشست خبری «همایش پایدار در بازار روسیه» با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد ایران و با توجه به گام بلند موفقیت ایران در رفع تحریم‌ها، توسعه روابط تجاری با سایر کشورها و صادرات بصورت تخصصی و علمی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت گفت: ایجاد روابط حسنه با روسیه امکان حضور بیش از پیش محصولات ایرانی را در بازار روسیه فراهم می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش پایدار در بازار روسیه افزود: از طرفی تحریم‌های اعمال شده روسیه در ارتباط با اروپا، کاهش ارزش روبل و پیرو آن پایین آمدن توان مصرف‌کنندگان روسی در خرید کالاهای گران قیمت اروپایی و نارضایتی از کالاهای چینی شرایط را برای جذب بیشتر روسیه به کالاهای ایرانی درجه یک و با کیفیت به این کشور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش حجم مبادلات با روسیه یکی از اهداف بخش دولتی و خصوصی در سال جاری است و این امر میسر نیست مگر با توسعه امکانات زیرساختی تجارت بین دو کشور و مطالعه دقیق بازار داخلی روسیه گفت: سلیقه مصرف‌کنندگان، جنبه‌های حقوقی و قانونی تجارت، حمل و نقل و قوانین گمرگی و ترخیص کالا، اسناد و گواهی‌های لازم و در نهایت ریسک‌های هوشمندانه می‌بایست هم زمان و موازی تسهیل شود تا بتوان در چشم‌انداز ترسیم شده به دستاوردهای مطلوب رسید.

کبیری با اشاره به همایش «حضور پایدار در بازار روسیه» تصریح کرد: این همایش شروع یک جنبش جمعی برای آشنایی هر چه عمیق‌تر و کاربردی‌تر با مقدمات ضروری بنگاه‌های ایرانی برای ورود به بازار روسیه و بررسی نیازها و خلاء‌های این بازار مطابق با توان تولیدی و صادراتی ایران است.

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی اقدامات زیرساختی انجام شده از جانب دو دولت در راستای تسهیل روابط تجاری فی‌مابین، بررسی نقاط قوت و ضعف بنگاه‌های ایرانی در تجارت با روسیه، معرفی مسیرهای معتبر و موثر برای ورود شرکت‌های ایرانی به بازار روسیه و ... عنوان کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اظهار داشت: روسیه در اغلب کالاهای مصرفی مانند لوازم منزل، پوشاک، چرم، نساجی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی وارد کننده است در حالی که ما در اغلب این موارد تولید کننده هستیم.

وی همچنین به اختلافات سیاسی که بین دو کشور روسیه و ترکیه ایجاد شد اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه این موضوع به تولید‌کنندگان و صادرکنندگان ما نشان داد که بازار خوب صادراتی در نزدیکی ما وجود دارد اما از فرصت برای صادرات به این کشور استفاده نکردیم.

کبیری بیان داشت: یکی از مشکلات ما در صادرات کالا به روسیه این است که صادرکنندگان تصور می‌کنند هر کالایی که در انبارشان مانده است را می‌توانند به این کشور صادر کنند در حالی که این نگاه برای صادرات بسیار خطرناک است و قطعا کالای صادراتی به این کشور باید مطابق استاندارد کشور مذکور باشد.

وی همچنین بیان داشت: شرکت‌های صادرکننده کالا باید جزء شرکت‌های بزرگ با یک برند واحد به این کشور صادرات داشته باشند چرا که شرکت‌های کوچک نمی‌توانند تأمین کننده نیاز خریداران بزرگ روسیه باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش حضور پایدار در بازار روسیه تصریح کرد: برای تسهیل فعالیت تجاری بانک‌ها به زودی قرار است دو بانک ایرانی و روسی تبادلات مالی به یکدیگر داشته‌ باشند که نام این دو بانک در همایش مطرح می‌شود.

براساس این گزارش همایش «حضور پایدار در بازار روسیه» به مدت سه روز از هشتم شهریور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

گفتنی است در این نشست خبری قرار بود محمدرضا مس‌فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشد که به علت تداخل برنامه‌های کاری‌اش از خبرنگاران عذرخواهی کرد و در جلسه حضور نیافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد