اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون وزير صنعت:

پرداخت ماليات بر ارزش افزوده بايد توسط مصرف کننده نهايي باشد/ برگزاري جلسه مشترک با تقوي‌نژاد براي اصلاح قانون

محسن صالحي‌نيا گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد موضوعاتي که در جلسه کارگروه رفع موانع توليد برگزار مي‌شود در خصوص مشکلات مالياتي واحدهاي توليدي است که اين مشکل در بخش نساجي و پوشاک حادتر است.

معاون امور صنعتي وزارت صنعت ،معدن و تجارت در خصوص آخرين وضعيت حضور سرمايه گذاران خارجي در صنعت کشور، اظهار داشت: با توجه به رفع محدوديتها انتظار داريم سرمايه گذاران خارجي به صورت تخصصي در حوزههاي مربوط به خود با طرفهاي ايراني وارد مذاکره شوند.
محسن صالحينيا ادامه داد: با وجود گذشت تنها چند ماه از اجرايي شدن برجام، تاکنون در صنايع فولاد، لوازم خانگي و ساخت ماشين آلات، شرکتهاي مشترک با طرفهاي خارجي ايجاد شده است و همچنين در زمينه تکنولوژي در بخش استخراج معدن قراردادهاي خوبي به امضا رسيده است.
وي در مورد مشکلات واحد هاي توليد اظهار داشت: علاوه بر کمبود نقدينگي بحث ماليات نيز براي فعالان اين حوزه بسيار مهم است. بر همين اساس جلسات مشترکي با وزارت اقتصاد براي اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده برگزار کردهايم و به دنبال اين هستيم که تنها پرداخت کننده اين ماليات، مصرف کننده نهايي باشد.
صالحي نيا تصريح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد موضوعاتي که در جلسه کارگروه رفع موانع توليد برگزار مي شود در خصوص مشکلات مالياتي واحدهاي توليدي است که اين مشکل در بخش نساجي و پوشاک حادتر است. در نهايت اميدواريم با جلساتي که با آقاي تقوينژاد خواهيم داشت اين مشکل نيز حل شود.
وي در خصوص وضعيت صادرات خودرو گفت: ما در اين حوزه نگرانيهاي جدي داريم. ميزان صادرات ما در سال جاري نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و علت آن جنگ و ناامني در کشورهايي است که خودروسازان ما در آنجا سرمايهگذاري کرده بودند و ديگري کاهش قدرت خريد مردم بوده است.
معاون وزير صنعت ادامه داد: ما در دو بخش ميتوانيم صادرات خودرو داشته باشيم يکي خودورهاي فعلي و ديگري خودروهاي جديدي که به زودي توليد خواهد شد. در بخش خودروهاي فعلي بازار تقريبا اشباع شده و صادارت سخت شده بر همين اساس تمرکز بر روي خودروهاي جديد است تا بتوانيم بازارهاي منطقه را در دست بگيريم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد