اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی نسبت به کاهش احتمالی خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که میزان خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان در سال 2016 میلادی کمتر از حد انتظار و پیش بینی های مطرح شده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی کینگ آلفا، در حالی که بانکهای مرکزی روسیه و چین طی ماه های اخیر همچنان به خرید طلا ادامه داده اند ولی برخی بانکهای مرکزی دیگر از جمله ونزوئلا بخش زیادی از ذخایر طلای خود را فروخته اند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که روند خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال گذشته با کاهش آشکاری روبرو شده است. این مساله به معنای کاهش تقاضای فیزیکی برای طلا تا پایان سال 2016 میلادی خداقل از سوی بانکهای مرکزی جهان است.

البته بانکهای مرکزی روسیه و چین در شش ماه نخست امسال همچنان به خرید طلا ادامه داده اند و قزاقستان نیز در این مدت 16.3 تن به ذخایر طلای خود افزوده است.

بانک مرکزی ونزوئلا برای مقابله با بحران اقتصادی این کشور بیش از 25 درصد ذخایر طلای خود را از ابتدای امسال تاکنون فروخته است.

ونزوئلا بیست و چهارمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد. 17 سال پس از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا، اکنون این کشور با بحران اقتصادی شدیدی روبرو شده و مادورو با فشار زیادی از سوی مخالفان مواجه است.

ونزوئلا اکنون با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و کالاهای اساسی روبرو است. این بحران موجب تشدید خشونت و غارت در این کشور شده است.

مخالفان که مادورو را عامل اصلی تشدید بحران در کشور می دانند، خواستار برگزاری همه پرسی برای برکناری وی هستند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که افزایش خالص ذخایر طلای جهان در شش ماه نخست امسال 64 تن بوده است. این رقم برای کل سال 2015 میلادی به بیش از 560 تن رسیده است.

برپایه گزارش سایت طلا، مقایسه این آمارها نشان می دهد که میزان خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان قطعا تا پایان امسال با کاهش روبرو خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 90 تن طلا خریداری کرده است. طی 2 سال گذشته نیز روسیه از بزرگترین خریداران طلا در جهان به شمار می رفته و بانک مرکزی این کشور تلاش زیادی را برای افزایش سطح ذخایر طلا و کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی انجام داده است.

بانک مرکزی چین نیز پس از روسیه بیشترین میزان خرید طلا را در دو سال اخیر داشته است. بانک مرکزی روسیه در سال 2015 میلادی نیز 208 تن طلا به ذخایر خود افزوده است.

روسیه با کاهش شدید قیمت جهانی نفت و تحریمهای بین المللی روبرو شده است. این مساله موجب شده است تا ارزش روبل با کاهش شدیدی همراه شود.

برخی برآوردها نشان می دهد که بانکهای مرکزی جهان در بهترین حالت امسال 350 تا 355 تن به ذخایر طلای خود خواهند افزود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد