اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اعتراض ایرلاین‌ها به پرداخت نقدی بهای سوخت/پروازها را کنسل میکنیم

با اجرای طرح نقدی شدن پرداخت بهای سوخت ایرلاین‌ها، برخی شرکت‌ها اعلام کردند که با این شیوه پروازها را انجام نمی‌دهند و اجرای این طرح شرکت‌های هواپیمایی را با مشکل مواجه می‌کند.

به دنبال نقدی شدن پرداخت بهای سوخت از امروز، برخی ایرلاین‌ها اعلام کردند که حاضر به سوخت گیری به این روش نیستند و باوجود آنکه شرکت های هواپیمایی ضمانتنامه بانکی دارند و ماهیانه با شرکت نفت تسویه می کنند، اجرای چنین طرح‌هایی درست نیست.

کارتی شدن پرداخت بهای سوخت از امروز در ۶ فرودگاه قشم، ساری، لارستان، اردبیل، ایلام و سبزوار به اجرا می رسد که عموما این فرودگاهها پروازهای کمتری به نسبت سایر فرودگاهها دارند و در مراحل بعدی تا پایان شهریور در سایر فرودگاههای کشور هم این طرح به اجرا در می آید که در این خصوص، برخی ایرلاین ها اعلام کرده اند زمانی که نوبت به پروازهای آنها برسد، چنین شیوه ای را برای پرداخت سوخت نمی پذیرند.

یک مقام مسوول در یکی از ایرلاین ها با اشاره به اینکه قرار نیست هر حرکت غیرعرفی را به دستور یک مقام مسئول انجام دهیم، گفت: ما پروازها را متوقف خواهیم کرد و مسئولیت آن با افرادی است که چنین تصمیماتی می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه این طرح‌ها بی منطق است در حالیکه ما ضمانتنامه بانکی داریم و هر ماه با شرکت نفت تسویه می کنیم، افزود: در حالیکه هواپیماهای ایرانی در خارج از ایران بصورت اعتباری سوختگیری می‌کنند، در داخل کشور برای شرکتهای ایرانی مشکل ایجاد شده و دقیقا مخالف با اقتصاد مقاومتی عمل می شود.

سوخت گیری اعتباری در فرودگاههای دنیا

در واقع، سوخت گیری در تمام کشورها به این شیوه است که هزینه سوخت پس از پرواز به حساب شرکت تامین کننده سوخت پرداخت می‌شود و به این شیوه نیست که قبل از سوخت گیری، هر هواپیما با کارت بانکی جداگانه پول سوخت را بپردازد.

بنابراین اجرای چنین طرحی در زمانی که شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای انقلاب تاکنون در نوک پیکان تحریم‌های غرب بر علیه ایران قرار دارند، صدمه بیشتری را به این شرکت‌ها وارد می کند. ضمن آنکه از ابتدای اجرای برجام فعالان این بخش امیدوار بودند که تحولاتی در تامین هواپیما و قطعات رخ دهد که تاکنون این امر هم محقق نشده است.

در این خصوص مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها از ابتدای سال تاکنون، هزینه مصرف سوخت را به شرکت نفت پرداخت کرده‌اند، گفت: تنها یک شرکت بدهی‌های خود را نپرداخته است که برای این موضوع هم می توان راهکارهای دیگری به اجرا رساند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی ایرلاین‌ها اعلام کردند که این طرح با مشکلاتی روبرو خواهد شد، گفت: از امروز در ۶ فرودگاه که پروازهای محدودی دارند این طرح به اجرا می‌رسد و حتما مسئولان شرکت نفت برای جلوگیری از بروز مشکل تدبیر خواهند کرد.

براساس این گزارش، فعالان این بخش معتقدند که فقط باید شرکت‌های بدهکار که تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند از دریافت سوخت اعتباری محروم شوند و شرکت‌های دیگر که ضمانتامه بانکی داده‌اند یا تعهد پرداخت دارند، نباید با یک حکم کلی دچار مشکل شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد