اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آژانس امنیت ملی آمریکا به قراردادهای جدید نفتی ایران علاقه‌مند شد/تداوم کشمکش دولت و مجلس بر سر قراردادها

موسسه تحلیلی استراتفور آمریکا در گزارشی به ادامه کشمکش بین دولت ایران و مجلس بر سر قراردادهای جدید نفتی پرداخت.

به نقل از Timesca، موسسه تحلیلی استراتفور آمریکا طی گزارشی به عدم توافق بین دولت و مجلس ایران بر سر قراردادهای جدید نفتی پرداخت.

در گزارش این موسسه که به موضوعات روز آسیای میانه پرداخته شده آمده است که ادامه کشمکش سیاسی بین دولت و مجلس ایران بر سر جزئیات قراردادهای نفتی جدید این کشور، آینده برنامه افزایش تولید نفت در ایران را به مخاطره انداخته است.

استراتفور در این گزارش می افزاید وزیر نفت ایران در دیدار با رئیس مجلس این کشور به وی اطمینان داده است که تغییرات بیشتری در قراردادهای نفتی جدید اعمال خواهد شد.

ساختار جدید قراردادهای نفتی ایران در اوایل ماه جاری از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت مورد تصویت قرار گرفت و ایران امیداوار است تا اولین قرارداد بر اساس ساختار جدید را تا پایان سال جاری نهایی کند.

استراتفور آورده است در حالی که هیئت دولت و وزارت نفت ایران تنها مراجع تأیید و تصویت ساختار قراردادهای نفتی ایران محسوب می شوند، مجلس این کشور همچنان در تلاش است تا با هدف حمایت از برخی شرکت های داخلی در برابر خارجی ها جزئیات این قرارداد را تغییر دهد.

استراتفور در این گزارش تأکید می کند که ایران پیشتر از برنامه خود برای رساندن سطح تولید نفت به 4 میلیون بشکه در روز پس از لغو تحریم ها خبر داده بود و با توجه به اینکه تولید نفت این کشور در هفته‌های اخیر به حدود 3.85 میلیون بشکه در روز رسیده است رشد تولید نفت این کشور تا حدودی متوقف شده و ایران برای افزایش بیشتر تولید خود نیاز به سرمایه گذاری های جدید دارد و برای جذب این سرمایه گذاری ها این کشور باید کشمکش بر سر ساختار قراردادهای جدید نفتی خود را پایان داده و اجرای آن را آغاز کند.

موسسه استراتفور، وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت هفتگی گزارشات تحلیلی را نسبت به تحولات منطقه ای منتشر می کند که از دیگر موضوعات مورد بحث در گزارش هفته جاری،‌همکاری نظامی ایران و روسیه برای مقابله با داعش بوده است.

بر اساس این گزارش، پس از بالا گرفتن انتقادات از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC و قانع نشدن منتقدان و کارشناسان نفتی درباره کارآمد بودن اصلاحاتی که به تازگی در مصوبه دولت در این باره اعمال شده است، روز گذشته مجلس شورای اسلامی در یک جلسه غیر علنی به بررسی این قراردادها پرداخت. پس از پایان این جلسه نمایندگان موافق و مخالف برداشت های خود را از نتیجه جلسه در رسانه ها مطرح کردند.

در این جلسه لاریجانی رئیس مجلس از وزارت نفت خواست اصلاحاتی را که در نامه دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس آنها اشاره شده است را در مصوبه جدیدی بگنجاند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد