اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
طلا و خوشبینی های بانک مرکزی آمریکا

چشم انداز مثبت سیاستهای فدرال رزرو بر بازار طلا

سایت طلا : معاون فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی تاکید کرد که بانک مرکزی این کشور برای دستیابی به اهداف خود در زمینه نرخ تورم و اشتغال کامل نزدیک شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا در اظهاراتی تصریح کرد: فدرال رزرو برای دستیابی به هدف نرخ تورم 2 درصدی و اشتغال کامل نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش فیشر در این اظهارات اشاره ای به زمان دقیق و مناسب برای افزایش نرخ بهره آمریکا نکرده است. قیمت جهانی طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد.

فدرال رزرو آمریکا پس از آنکه نرخ بهره را در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش دهد، پیش بینی کرد که در سال 2016 میلادی نیز نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد ولی نرخ بهره از ابتدای امسال تاکنون بدون تغییر باقی مانده است و این مساله یکی از مهمترین عوامل افزایش 25 درصدی قیمت جهانی طلا بوده است.

برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته از افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر حمایت کرده اند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

فیشر افزود: شرایط بازار اشتغال و کار آمریکا طی ماه های گذشته بهبود یافته و این روند مثبت همچنان ادامه دارد، اقتصاد آمریکا در آستانه اشتغال کامل قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ما در آستانه دسترسی به اهداف خود قرار داریم.

اظهارات فیشر در شرایطی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است روز جمعه در نشست اقتصادی جکسون هول سخنرانی مهمی را انجام دهد. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اظهارات یلن می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره و سیاست پولی آمریکا را مشخص کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله ژاپن و اروپا طی ماه های گذشته سیاست نرخ بهره منفی را در پیش گرفته اند و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

فیشر در پایان گفت: رفتار و عملکرد بازار اشتغال آمریکا کاملا رضایتبخش بوده است. ما در آستانه دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی قرار داریم.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی و کارشناسان اقتصادی، قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا و اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد