اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سردی بازار در گرمای تابستان / کاهش 6 هزار تومانی قیمت سکه

سایت طلا: در حالی که بهای جهانی طلا و ارز در بازار امروز با کاهش همراه بود قیمت سکه با عقب نشینی 6 هزار تومانی مواجه شد.

به گزارش سایت طلا، نزول قیمت اونس طلا باعث شد تا بهای طلا و سکه در بازار داخل در اولین روز هفته با کاهش همراه گردد و هر گرم طلا 600 تومان از ارزشش را از دست بدهد.

در بازار امروز شنبه هر قطعه سکه بهار آزادی با افت 6 هزار تومانی یک میلیون و 115 تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز در این بازار یک هزار تومان کاهش یافت و 561 هزار تومان معامله شد و ربع سکه با افت هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر نیز به ترتیب 291 و 182 هزار تومان عرضه شد.

در بازار طلا نیز، طلافروشان هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت را 113 هزار و 500 تومان به فروش رساندند که نسبت به آخرین روز هفته قبل 600 تومان کاهش داشت. هر مثقال طلای 17 عیار نیز در بازار تهران با 2800 تومان افت، 491 هزار و 800 تومان معامله شد.

همچنین در بازار ارز نیز قیمتها رو به نزول بود و دلار با کاهش 2 تومانی 3534 تومان فروخته شد. یورو 5 تومان کاهش یافت و 4003 تومان عرضه شد و درهم نیز با افت یک تومان 967 تومان رسید.

افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده موجب شد تا اونس جهانی طلا آخرین روز کاری را دیروز با کاهش همراه سازد و قیمت این فلز زرد امروز با 9 دلار 10 سنت نزول، بر روی بهای 1342 دلار و 10 سنت بسته شود.

تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی عملکرد بانک مرکزی آمریکا و اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو را برای تعیین نرخ بهره بانکی این کشور بر قیمت اونس طلا حائز اهمیت می دانند.

در روز جمعه این هفته رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست جکسون هول سخنرانی خواهد کرد که مهمترین رویداد این هفته برای بازار طلا محسوب می شود.

گفتنی است از سال 1978 میلادی هر سال در ماه آگوست، فدرال رزرو کانزاس سیتی میزبان نشست تخصصی اقتصادی درباره مسائل مهم پولی و مالی آمریکا و جهان است و مقامهای ارشد بانکهای مرکزی جهان، وزرای دارایی، اساتید دانشگاه و فعالان بازارهای مالی در این نشست شرکت کرده و درباره مسائل مهم روز اقتصاد آمریکا و جهان بحث و تبادل نظر می کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد