اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا تحت تاثیر گمانه زنی های افزایش نرخ بهره آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد که علت اصلی این مساله افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، مقامهای فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته از افزایش نرخ بهره در نشست های آتی حمایت کرده اند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا و قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.7 درصد کاهش به 1342 دلار رسیده است. قیمت طلا در برخی از لحظات مبادلات روز جمعه تا 1337 دلار در هر اونس نیز کاهش یافته بود.

علی رغم کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، قیمت این فلز گرانبها در هفته ای که گذشت با رشد 0.6 درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا به شدت در برابر افزایش نرخ بهره واکنش نشان می دهد. نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا دارد.

به نظر می رسد برگزاری نشست مهم اقتصادی جسکون هول از سوی فدرال رزرو کانزاس سیتی طی روزهای آینده و سحنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

اظهارات یلن می تواند تا حد زیادی مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را مشخص کند. اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید کرد: ما اظهارات ضد و نقیضی از مقامهای فدرال رزرو آمریکا در روزهای گذشته شنیده ایم و این مساله واقعا سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده است.

بازارهای بین المللی اکنون منتظر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. شاخص ارزش دلار نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 0.4 درصد افزایش روبرو شده است و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را زودتر از آنچه که بازارهای بین المللی انتظار دارد، افزایش دهد، قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

این موسسه افزود: البته هر گونه کاهش قیمت طلا، موقتی و کوتاه مدت خواهد بود چرا که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی در سال 2017 میلادی به بیش از 1500 دلار خواهد رسید.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد