اونس طلا2220.06
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا در پی انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که تعدادی از مقامهای ارشد بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش زودهنگام نرخ بهره هشدار داده اند.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده کاهش یافته و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا شده است.

در حالی که اکثر مقامهای فدرال رزرو آمریکا نسبت بهبود شرایط اقتصادی و بازار اشتغال ابراز امیدواری کرده اند ولی هنوز نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان به خصوص چین و اروپا وجود دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1353 دلار رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن با 0.4 درصد کاهش روبرو شده و هر دلار در برابر 99.87 ین مبادله شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی نیز به 94.62 واحد رسیده است که نزدیک به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر بوده است. ارزش دلار از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد کاهش داشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در بریتانیا نشانگر کاهش تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در ماه جولای بوده است. این در شرایطی است که رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، نگرانی های زیادی را نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور به وجود آورده است.

بانک مرکزی انگلیس نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2009 میلادی کاهش دهد.

آمارهای اقتصادی مهم در ژاپن نیز نشان می دهد که صادرات این کشور طی ماه جولای با کاهش روبرو شده است. افزایش ارزش ین و کاهش رشد اقتصادی سایر کشورها موجب شده است تا روند صادرات ژاپن به پایین ترین سطح پس از بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی برسد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.46 درصد کاهش به کمتر از 957 تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد