اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نزول طلا در پی تقویت احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا

در پی اظهارات قاطع مقامات فدرال‌رزرو در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری، در معاملات روز چهارشنبه، طلا با افت قیمت مواجه شد. این در حالی است که معامله‌گران در انتظار صورتجلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو هستند.

به گزارش رویترز، ویلیام دادلی رئیس فدرال‌رزرو نیویورک اعلام کرد افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر محتمل است و دنیس لاکهارت رئیس فدرال‌رزرو آتلانتا نیز اظهار داشت که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قدرتمند شده که نرخ بهره تا قبل از پایان سال 2016 دست‌کم یک‌بار افزایش پیدا کند.

هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.8 درصدی یکهزار و 341 دلار و 50 سنت معامله شد.

دانیل هاینس،‌ تحلیلگر ANZ اعلام کرد: «اظهارات در خصوص افزایش نرخ بهره روی قیمت طلا تاثیر گذاشته اما تاثیر آن زیاد نبوده است.»

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز در این خصوص اعلام کرد: «به نظر می‌رسد‌ تعیین قیمت طلا در محدوده 1333.5 تا 1358 دلاری منطقی باشد.»

بازارها به دنبال جهت‌گیری تازه‌ای از اظهارات جیمز بولارد رئیس فدرال‌رزرو سنت لوئیز و همچنین انتشار صورتجلسه نشست ماه جولای فدرال‌رزرو هستند.

موسز هاردینگ، استراتژیست مستقل خدمات مالی و بازارهای جهانی اعلام کرد: «‌در حالی که دور تازه افزایش نرخ بهره در پیش‌ نیست، احتمال زیادی وجود دارد که طلا به سطح 1200 تا 1215 دلاری سقوط کند.»

روز چهارشنبه دلار به پایین‌ترین سطح هفت هفته اخیر خود در برابر ین و یورو رسید. شاخص دلار با افتی 0.1 درصدی 94.864 واحد را ثبت کرد. دلار قوی‌تر باعث گران‌تر شدن و کاهش علاقه خرید طلا برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

در روز سه‌شنبه دارایی‌ها در SPDR،‌ بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.19 درصدی به 962.23 تن رسید.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر‌ هر اونس نقره و پلاتین با رشدی 0.3 و 0.4 درصدی به ترتیب 19.83 و 1117.30 دلار معامله شدند. این در حالی بود که قیمت هر اونس پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 696 دلار و 72 سنت رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد