اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا تغییر نکرد

سایت طلا : در حالی که قرار است امروز چهارشنبه متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا منتشر شود، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی در حالی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا هستند که اظهارات برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو موجب افزایش گمانه زنی ها در خصوص بالا رفتن نرخ بهره تا پایان امسال شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به 1345 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افزایش 0.5 درصدی روبرو شد.

2 مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در اظهارات مهمی اعلام کردند که بهبود شرایط اقتصادی می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم کند.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر وجود دارد و دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز گفته است که اقتصاد آمریکا احتمالا به اندازه کافی قوی شده است تا بتوان پیش از پایان 2016 میلادی یک بار نرخ بهره را افزایش داد.

نظرسنجی جدید نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 55 درصد رسیده است. این رقم روز دوشنبه به 42 درصد رسیده بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه جولای تغییر نکرده است. قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار در 5 ماه گذشته با کاهش روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا ارزش دلار در برابر یورو و ین با افزایش نسبی روبرو شود. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شد و به 94.811 واحد رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.19 درصد افزایش به بیش از 962 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز بر قیمت طلا تاثیر زیادی خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد