اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وزارت صنعت مجوزی برای ایجاد نمایندگی رسمی اپل صادر نکرده است

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزی برای ایجاد نمایندگی رسمی اپل در ایران صادر نکرده است.

یداله صادقی در جمع خبرنگاران در خصوص مجوز نمایندگی‌های شرکت اپل در ایران، گفت: تا این لحظه وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ مجوزی برای ایجاد نمایندگی رسمی اپل صادر نکرده است و البته هیچ مدرکی نیز به این وزارتخانه در خصوص دارا بودن مجوز رسمی نمایندگی از این برند خارجی، ارایه نشده و بنابراین تقاضایی هم وجود نداشته است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌ها برای دریافت نمایندگی باید قرارداد خود را با شرکت مادر به ثبت رسانده و آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند، در حالیکه هیچ شرکتی، هنوز به عنوان نماینده رسمی شرکت اپل در ایران ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: در مواردی که شرکت مادر، تمایلی به ایجاد نمایندگی رسمی در کشور نداشته باشد، برخی از نمایندگی‌ها می‌توانند با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خدمات پس از فروش این گوشی را انجام دهند، بر همین اساس برای ساماندهی واردات کالاهایی که در ایران نمایندگی ندارند، به‌شرط داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و مشروط به تأیید سازمان حمایت، امکان ثبت سفارش فراهم شده است.

به گفته صادقی، این مجوز در شرایطی صادر می‌شود که آن کالا تولید داخل نداشته باشد و یا میزان تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار نباشد؛ بر این اساس شرکت‌هایی که از سوی سازمان توسعه تجارت مجوز فعالیت گرفته‌اند، نمایندگی اپل نیستند؛ بلکه همان شرکت‌های خدمات پس از فروش به شمار می‌آیند که البته محدود به ۹ شرکت نبوده و بنا به درخواست متقاضیان تعداد آنها با تائید سازمان حمایت افزایش هم خواهد یافت.

گفتنی است، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، شرایط جدید واردات گوشی آیفون را اعلام کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد