اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق اصناف در گفتگوی اختصاصی با سایت طلا اعلام کرد:

قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی اجرا نشده است / تعامل فوق العاده ی اتحادیه طلا و جواهر با اتاق اصناف/ بحث اشتغال از جدی ترین چالشهای اقتصادی کشور است

سایت طلا: رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به رکود موجود در بازار و لزوم توجه به اشتغال گفت: مالیات بر ارزش افزوده در اجرای آزمایشی خود به درستی اجرا نشد و بعضاً از یک کالا تا چند ایستگاه مالیات اخذ شده است.

علی فاضلی در گفتگو با سایت طلا، با بیان اینکه بحث رکود در اختیار اصناف نیست گفت: متأسفانه در تمام بنگاهها اعم از تولید و توزیع با رکود مواجه هستیم و بدنه اصناف نیز جزء و تابع سیاستهای کلان اقتصادی کشور است.

وی ضمن اعلام برداشته شدن گامهای بلند در حوزه صادرات غیرنفتی افزود: در بحث بازرگانی داخلی و توسعه تجارت متأسفانه با وضعیت خوبی مواجه نیستیم و در این زمینه بازار با رکود همراه است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه بحث اشتغال از جدی ترین چالشها در حوزه اقتصادی کشور است خاطرنشان کرد: امیدواریم وضعیت موجود حداقل در شش ماه دوم سال بهبود پیدا کند و برای آن فکری کرد و این میسر نیست، مگر اینکه ما شاهد خروج از رکود و بهبود محیط کسب و کار باشیم.

وی موضوع مالیات برارزش افزوده را در حال نهایی شدن دانست و عنوان کرد: لایحه قانون مالیات برارزش افزوده آماده است که برای اصلاح به مجلس ارسال شود.

فاضلی با بیان اجرای نادرست مالیات برارزش افزوده طی سالهای گذشته تصریح کرد: در اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده یک راهکار و رویه درستی برای اخذ این مالیات در نظر گرفته نشد و در برخی از موارد از یک کالا در یک تا چند ایستگاه مالیات اخذ می شد و این یکی از مشکلها بود.

وی با اعلام اینکه اهالی صنف طلا و جواهر با این قانون و پرداخت مالیات برارزش افزوده مخالفتی ندارند تأکید کرد: مشکل اصلی اینجاست که طلا یک کالای سرمایه ای است و به صورت گردشی در چرخه اقتصاد ایران تولید شغل و ثروت و سرمایه گذاری می کند، آیا باید در هر گردشی از آن مالیات برارزش افزوده گرفت؟ نه ما با این مخالفیم.

این مقام عالی صنفی ادامه داد: باید کاری کرد آنجایی که بحث سرمایه گذاری و گردش پولی و مالی در میان است فقط در یک ایستگاه، آنجایی که مصرف کننده حرف آخر را می زند مالیات اخذ شود و متأسفانه این اتفاق در این حوزه نیافتاده و دوستان طلا و جواهر به این موضوع اشکال دارند و نه به اصل ماجرا.

رئیس اتاق اصناف ایران مجموعه اقدامات اتحادیه طلا و جواهر را معقول و با ثبات اعلام کرد و به سایت طلا گفت: من مدیریت این صنف بر بازار و همچنین اقدامات عملیاتی آن در حوزه طلا و جواهر را می پسندم و تعاملِ مدیریت این اتحادیه با اتاق تهران فوق العاده است.

فاضلی ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالیتهای اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که دست اندرکاران این حوزه بخصوص در بانک مرکزی بیشتر به این صنف توجه و به این مدیریت اعتماد کنند و آنچه را که قرار است در این حوزه عملیاتی شود به دست مدیران با کفایت این مجموعه بسپارند.

وی در خاتمه با اشاره به در دستور کار بودن انتخابات اتحادیه های کشوری و کمیسیونهای تخصصی اتاق ایران اعلام کرد: تمام سعی و تلاشمان این است که امسال حداقل 3-4 اتحادیه کشوری و کمیسیون تخصصی را شکل بدهیم که یقیناً اتحادیه طلا و جواهر به واسطه هم وسعت کاری و هم نوع عملکردش جزء اولویت های اول است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد