اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هک تلگرام؛ وعده یا واقعیت؟

کسانی که با مسنجر تلگرام آشنایی دارند، حتما مطلع هستند که در حال حاضر این اپلیکیشن محبوب به عنوان یکی از امن ترین مسنجرها شناخته می شود و توانسته است در رتبه بندی های مختلف بالاترین سطح امتیاز را به دست بیاورد اما احتمالا شما نیز در زمان وب گردی با تبلیغات متعددی در رابطه با هک تلگرام یا اپلیکیشن‌ های دیگر مواجه شده‌ اید که وعده‌ دسترسی یه پیام‌ های شخص مورد نظر شما را در چند دقیقه می‌دهند!

کسانی که با مسنجر تلگرام آشنایی دارند، حتما مطلع هستند که در حال حاضر این اپلیکیشن محبوب به عنوان یکی از امن ترین مسنجرها شناخته می شود و توانسته است در رتبه بندی های مختلف بالاترین سطح امتیاز را به دست بیاورد اما احتمالا شما نیز در زمان وب گردی با تبلیغات متعددی در رابطه با هک تلگرام یا اپلیکیشن‌ های دیگر مواجه شده‌ اید که وعده‌ دسترسی یه پیام‌ های شخص مورد نظر شما را در چند دقیقه می‌دهند!

از طرفی مدت زمان زیادی از عرضه ویژگی جدید ربات های تلگرام نمی گذرد و پس از این که به نوعی ترس کاربران از این ربات ها ریخت، کاربردهای جالبی برای آن ها ایجاد شد؛ با این وجود هنوز هم شایعات زیادی مبنی بر این که این ربات ها قادر به هک کردن گوشی شما و دستیابی به اطلاعات شخصی شما را دارا هستند، رواج یافته که می تواند ساخت کانال تلگرام توسط شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

در واقع هک تلگرام موضوعی است که این روزها به یکی از دغدغه‌ های اصلی جوانان ایرانی تبدیل شده است و هرچند در دورانی که استفاده از شبکه‌ های اجتماعی موبایلی روزبه‌ روز افزایش پیدا می‌ کند، نقص حریم خصوصی افراد و امکان دسترسی به اطلاعات شخصی آن‌ ها تقریبا یک فاجعه محسوب می‌ شود اما نباید فراموش کرد که هر روز با پیشرفت علم و تکنولوژی احترام به حقوق دیگران نیز بدون توجه به جایگاه و ارزش انسانی تضعیف می‌ شود.

بد نیست بدانید بر اساس اظهارات منابع معتبر امنیتی تلگرام جز یکی از امن ترین برنامه های پیام رسان می باشد و شرکت سازنده آن ادعا می کند درصورتی که بتوانید برنامه ما را هک کنید، مبلغ 300 هزار دلار جایزه دریافت خواهید کرد؛ با این وجود و با توجه به این که امنیت در فضای مجازی امری کاملا نسبی است، آیا واقعا هک تلگرام امکان دارد؟ آیا این هک کردن می‌ تواند با یک روش بسیار ساده انجام شود و آیا کمپانی‌ سازنده برای تامین امنیت این شبکه‌ اجتماعی ناتوان است؟

می دانیم برخی شایعات در مورد تلگرام بسیار عجیب است و حتی در جدیدترین فایل صوتی منتشره ادعا می شود تلگرام یکی از دوستان نزدیک این شخص، تنها با کپی یک کد عددی هک شده است؛ حال اگر بخواهیم به‌طور فنی به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که هرچند امکان هک تلگرام وجود دارد و برخی افراد از عهده آن بر می‌ آیند اما نفوذ به تلگرام و در کل تمامی پیام‌ رسان‌ ها کار ساده‌ ای نیست.

امنیت تلگرام

به بیان ساده تر می توان ادعا کرد که هک تلگرام بدون فریب کاربر محال است و این خود شما هستید که باعث به وجود آمدن مشکلات می شوید زیراکه هکرها با استفاده از مهندسی اجتماعی و روش های مشابه رمز فعال سازی تلگرام را از خود شما دریافت می کنند!

در ساده ترین روش ممکن تصور کنید در منزل یا محل کار خود نشسته اید که یک پیام، حاوی یک کد 5 رقمی از شرکت تلگرام را دریافت می کنید؛ بلافاصله نیز پیامی به زبان فارسی و شاید هم انگلیسی با این مضمون که "شرکت تلگرام برای تایید شماره شما نیازمند دریافت کد ارسالی می باشد و در صورتی که کد ارسال نشود، شماره شما از سرور تلگرام حذف خواهد شد" به دستتان می رسد! عکس العمل شما در این زمان چیست؟

هک کردن تلگرام

بد نیست بدانید بسیاری از کاربران با تصور این که پیام از طرف تلگرام ارسال شده است، کد را برای هکر محترم فرستاده و دسترسی به حساب شخصی خود را به جناب هکر هدیه می دهند؛ هر چند تکرار مکررات است اما همه ما می دانیم که اگر برای نخستین بار وارد حساب کاربریتان شوید، در ابتدا از شما یک کد تایید هویت درخواست می‌شود که از طریق پیامک (SMS) به شماره موبایل شما ارسال می‌ شود و تلگرام با استفاده از این کد هویت شما را تایید می کند.

به این ترتیب تلگرام فردی که پشت گوشی درخواست ورود به حساب کاربری را کرده است، به عنوان شخص صاحب آن شماره شناسایی می شود؛ با این وجود بسیاری از کاربران به هیچ عنوان به این موضوع توجه نمی‌ کنند و هکر با جا زدن خود به عنوان فردی از طرف تلگرام (با انتخاب اسمی مثل Telegram Police) اعتماد قربانی را جلب کرده و امکان هک کردن تلگرام وی را ممکن می سازد.

منو امنیتی تلگرام

جدا از بحث‌ های پرحاشیه‌ بالا که اگر کمی احتیاط به خرج دهید تقریبا امری غیر ممکن خواهد بود، وجود نوش داروی غیر قابل نفوذ تلگرام است که متاسفانه هنوز بسیاری از کاربران به آن بی‌ توجه هستند؛ این نوش دارو که با عنوان Two Step Verification در تنظیمات تلگرام قرار دارد، در واقع تایید دو مر‌حله‌ ای هویت شما است.

جهت اطلاع شما عزیزان در تنظیمات تلگرام و بخش Privacy and Security گزینه ای تحت عنوان Two Step Verification وجود دارد که با استفاده از آن می توانید برای حساب کاربری تلگرام خود، رمز عبور قرار دهید؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود که اگر تا کنون قابلیت تایید دو مرحله ای در تلگرام را فعال نکرده اید، هرچه زودتر این فعالسازی را انجام دهید تا ورود به حساب تلگرام شما بصورت دو مرحله ای و با تایید خودتان صورت پذیرد.

هک برنامه تلگرام

توجه به این موضوع که با فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای حتی اگر کد ارسال شده توسط تلگرام را وارد کنید، باز هم به اکانت وارد نمی شود تازمانی که پسورد ثانویه را که در این مرحله فعال کرده اید را وارد کنید، داستان را جالب تر می کند.

با توجه به تمامی بحث های پیرامون هک تلگرام حتما به این موضوع دقت کنید که برای جلوگیری از هک شدن اکانت خود باید نکاتی را در نظر داشته باشید:
► به هیچ یک از پیام‌ های مبنی بر ارسال کد تایید هویت توجه نکنید.
► کد تایید هویت را تنها هنگام ورود به تلگرام وارد کنید.
► گول پیام‌ های فریبنده ای که نه تنها در تلگرام بلکه به صورت پیامک، ایمیل و ... نیز ارسال می‌ شوند را نخورید.
► فراموش نکنید اکانت رسمی تلگرام دارای یک تیک در انتهای نام "Telegram" است و بقیه اکانت‌ ها اکثرا برای فریب ساخته شده اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد