اونس طلا2325.47
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اظهارات مهم مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش نرخ بهره طی ماههای آینده

سایت طلا : 2 مقام ارشد و برجسته فدرال رزرو آمریکا دیدگاه های خود را در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره طی ماه های آینده اعلام کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس تاکید کرد: افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست آتی فدرال رزرو در ماه سپتامبر هنوز امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش اظهارات این مقام ارشد فدرال رزرو در شرایطی است که انتشار امارهای رشد اقتصادی ناامید کننده آمریکا در سه ماه دوم امسال، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره را تاحد زیادی کاهش داده است.

کاپلان در ادامه تصریح کرد: سیاستگذاران فدرال رزرو به دقت تحولات اقتصادی آمریکا و جهان را زیر نظر دارند. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا تا زمان برگزاری نشست آتی فدرال رزرو مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: من فکر می کنم افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر هنوز روی میز است ولی باید تا آن زمان به دقت آمارهای اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم.

من هنوز معتقدم که وضعیت هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا در سال 2016 میلادی مثبت بوده است. فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته است.

کاپلان گفت: دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی هنوز اولویت مهمی برای مقامهای فدرال رزرو خواهد بود. باید تاثیرات ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نیز مد نظر قرار دهیم. بی شک اقتصاد جهانی با روند مثبت و قابل توجه رشد و رونق روبرو نیست.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید در شرایط کنونی برای هرگونه افزایش نرخ بهره، محتاطانه اقدام کند. اقتصاد آمریکا هنوز با ریسک های زیادی روبرو است.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2016 میلادی اظهار نظر قطعی کنیم. شوکهای منفی که ممکن است بر اقتصاد آمریکا وارد شود بیشتر از شوکهای مثبت است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد. وی افزود: تحولات مالی و پولی در بازارهای بین المللی و کشورهای خارجی می تواند تاثیر مهمی بر روند تحولات اقتصادی آمریکا داشته باشد.

دادلی گفت: اگر ریسک ها و خطراتی که اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کند تا پایان امسال کاهش یابد، این امیدواری وجود دارد که عملکرد اقتصادی آمریکا بهتر شود.

اگر اقتصاد و شرایط بازار اشتغال به سرعت بهبود یابد، فدرال رزرو نیز با سرعت بیشتری برای افزایش نرخ بهره واکنش نشان می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد