اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی ژاپن افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز جمعه در استانه اعلام تصمیم بانک مرکزی ژاپن در خصوص سیاست های پولی ، با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در مبادلات امروز جمعه داشته است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی ژاپن در نشست امروز جمعه خود قصد دارد تصمیمات جدیدی را درباره سیاست های پولی و نرخ بهره بانکی اتخاذ کند.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های جدید پولی بانک مرکزی ژاپن هستند. فدرال رزرو آمریکا نیز در پایان نشست اخیر خود در روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را در شرایط کنونی بدون تغییر حفظ کند.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1337 دلار رسیده است. قیمت طلا در ماه جولای تاکنون 1.2 درصد رشد داشته است. قیمت طلا که در 2 هفته گذشته با کاهش همراه بوده طی هفته جاری برای نخستین بار با افزایش روبرو شده است.

شاخص سهام در بازارهای اسیایی به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده است و ارزش ین ژاپن به بالاترین حد در 2 هفته گذشته رسیده است. سرمایه گذاران آسیایی نگران وضعیت سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن هستند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته بیشتر از حد انتظارات افزایش یافته است. بانک مرکزی ژاپن تحت فشار زیادی از سوی دولت قرار دارد تا سیاست های محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 26 درصد رشد داشته است. نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و بحران بدهی کشورهای توسعه یافته و صنعتی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا طی ساعات آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی کشورهای منطقه یورو از جمله آلمان و فرانسه قرار خواهد داشت.

وزارت بازرگانی آمریکا قرار است امروز جمعه برآورد اولیه مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه دوم امسال را منتشر کند.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. تازه ترین آمارها نیز نشان می دهد که بانکهای مرکزی چین و روسیه طی ماه گذشته نیز میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد