اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تظاهرات گسترده کارگران صنعت نفت در «ژانواوزن» قزاقستان

صدها نفر از کارگران صنعت نفت قزاقستان در شهر «ژانواوزن» این کشور به دلیل آنچه کاهش دستمزدها و اخراج گسترده کارگران عنوان شد، دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

در دوشنبه، صبح امروز، صدها نفر از کارگران صنعت نفت شهر «ژانواوزن» قزاقستان تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در این شهر برگزار کردند.

بنا به اعلام منابع رسانه‌ای، علت این اقدام کارگران شرکت نفت «برگیلائو» شهر «ژانواوزن» قزاقستان، احتمال کاهش دستمزد آنها توسط این شرکت بیان شده است.

این شرکت، علت کاهش دستمزد این کارگران را پایین رفتن قیمت نفت در بازار جهانی عنوان کرده است.

تعداد کارگران شرکت‌کننده در این اعتراضات، حدود 700 نفر تخمین زده می‌شود.

«عاقل‌بک نورلی بایف» یکی از کارگران این شرکت که در تظاهرات حضور داشته است در فیسبوک خود گفته است: این شرکت ساعات کاری آن‌ها را کاهش و 66 نفر را نیز در نیم ساله گذشته از سال جاری میلادی از کار اخراج کرده است.

اعتراضات زمانی متوقف شد که «اشخت ساری‌اف» رهبر این شرکت و چند نفر از مقامات بلند پایه شهر ژانواوزن، نزد معترضین آمده و وعده‌هایی را در خصوص پیگیری مطالبات آن‌ها عنوان کردند.

این اعتراضات در حالی برگزار می‌شوند که چندی قبل نیز شهروندان قزاقستان در رابطه با اجاره دادن زمین‌های این کشور به خارجی‌ها دست به تظاهرات گسترده‌ای زده بودند.

شهر ژانواوزن در دسامبر 2011 شاهد وقایع خونینی در پس اعتراضات کارگری بود و از این رو، تحولات این منطقه بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌گردد.

قزاقستان از چندی پیش، صحنه تظاهرات‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلفی از جمله قانون واگذاری زمین به خارجی‌ها بود.

طی روزهای گذشته نیز، شهرهای آکتوبه و آلماتی نیز شاهد وقوع برخی تحرکات تروریستی بود که کارشناسان، بی ارتباط شکلگیری اعتراضات اجتماعی نمی‌دانند.

کارشناسان، احتمال سو استفاده جریانات تندرو از شرایط نامناسب اقتصادی و اعتراضات مدنی و اجتماعی در شرایط امروز قزاقستان را محتمل ارزیابی می‌کنند.

در حوادث تروریستی 2 ماهه اخیر در قزاقستان، دسته کم 17 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد