اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
در همایش مهارتی کارآفرینی فنی و حرفه ای صنعت طلا و جواهر صورت گرفت؛

ایجاد مرکز آزمون مشترک بین اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر و سازمان فنی وحرفه ای / تقدیر از فعالان عرصه صنعت طلا و جواهر

سایت طلا: عصر امروز در نخستین همایش ملی مهارتی کارآفرینی فنی و حرفه ای صنعت طلا و جواهر ضمن امضاء تفاهمنامه مشترک بین سازمان فنی و حرفه ای و اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر برای ایجاد مرکز آزمون، از فعالین صنعت طلا و جواهر تقدیر شد.

به گزارش سایت طلا؛ در نخستین همایش ملی مهارتی کارآفرینی فنی و حرفه ای صنعت طلا و جواهر که عصر امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ضمن امضاء تفاهمنامه همکاری بین اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر و سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد مرکز آزمون مشترک، از فعالان حوزه تولید، آموزش،هنرجویان و رسانه در این صنعت تقدیر و تشکر شد.

در این مراسم مجید تهرانیان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، آموزش را گوهر گرانی دانست که موجب افزایش مهارت شده و مهارت نیز ارزش انسانها را افزایش می دهد.

وی با اشاره به رقابت کشور ترکیه با ایتالیا در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر، نگاه دولت را نسبت به صنعت طلا و جواهر مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر بسترهایی برای رشد این صنعت شروع شده و در این صنف 27 آموزشگاه فنی و حرفه ای در حوزه صنعت طلا، جواهر و سنگ مشغول هستند.

تهرانیان با اعلام اینکه 2 هزار نفر در صنف طلا و جواهر دارای گواهینامه آموزشی هستند خاطرنشان کرد: مراکز دولتی از آموزش های فنی و حرفه ای منع شده اند و این موضوع به بخش خصوصی محول شده و ان شاءالله روز به روز این آموزشها در این صنعت قوی تر شده و رشد این آموزشگاهها رشد صنعت طلا و جواهر را در پی داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان تفاهم بین 25 اتحادیه صنفی و این سازمان برای آموزش های مهارتی اعلام کرد: برای اولین بار درکشور مرکز آزمون مشترک بین اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر و سازمان فنی و حرفه ای طی تفاهمنامه ای امضاء شد و کلیه صنعتگران این حوزه می توانند از این مرکز گواهی نامه های بین المللی که مورد تأیید سازمان جهانی کار است دریافت کنند.

تهرانیان اشتغال‌زایی در این صنعت را بسیار مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور دانست و با اشاره به اینکه بیش از 2500 واحد تولید طلا و جواهر در کشور فعال هستند، افزود:‌ در این صنعت 10 هزار واحد خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند و هرکدام به جذب تعدادی شاغل به همراه خود مبادرت ورزیده اند و در بازار کار نقش مهمی را ایفا می کنند.

گزارش سایت طلا حاکیست، هومن حاجی پور مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این مراسم با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، جایگاه این صنف را در پیشبرد این سیاست مهم معرفی کرد که توسط خود مردم و بخش خصوصی اداره می شود.

عباداله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در اولین همایش ملی مهارتی کارآفرینی فنی و حرفه ای صنعت طلا و جواهر ضمن حمایت این اتحادیه از کارگران این صنف، از برداشته شدن گامهای مؤثر در تبعیت از رهنمون های مقام معظم رهبری در مورد سیاست اقتصاد مقاومتی و رشد تولید سخن گفت.

وی ضمن تشکر از حمایتهای سازمان فنی و حرفه ای، بر اهمیت آموزش در این صنف تأکید کرد و خواستار وحدت، تعامل و محبت در راستای رشد صنف و صنعت طلا و جواهر شد.

گفتنی است در انتهای این مراسم از فعالین بخشهای آموزش، تولید و همچنین هنرجویان برتر آموزشهای مهارتی این صنعت با اهداء لوح تقدیر شد.

همچنین در این همایش از فعالان رسانه ای در صنعت طلا و جواهر از جمله سایت طلا برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی مناسب این حوزه قدرانی گردید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد