اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بروز نشانه‌های رونق در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل رشد این روزهای شاخص، پایان فصل مجامع است که معامله گران را به لاک احتیاط فرو برده بود و حالا با گذر از این مقطع زمانی می توان به تحرک نقدینگی در بورس امید داشت.

امیرعلی سجادی با اشاره به این که در چند روز گذشته شاخص بورس از مرز 75 هزار واحد عبور کرده است گفت: رفته رفته نشانه های رشد را می توان در بازار سهام مشاهده کرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از دلایل این رشد، پایان فصل مجامع است که معامله گران را به لاک احتیاط فرو برده بود و حالا با گذر از این مقطع زمانی می توان به تحرک نقدینگی در بورس امید داشت.
وی با اشاره به این که تقسیم سود در مجامع شرکتها به سود بازار نیست اذعان داشت: تقسیم سود از یک سو موجب خروج نقدینگی از بنگاهها می شود و از سوی دیگر شرکتها با بدقولی در توزیع سود باعث می شوند تا سهامداران به منافع خود نرسند.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر تغییر رئیس سازمان بورس بر بازار نیز گفت: تا تحول بنیادی در اقتصاد رخ ندهد نباید منتظر رخداد ویژه ای در بورس بود. بعلاوه این که عملکرد محمد فطانت، رئیس پیشین این سازمان نیز به گونه ای بود که تنها با مشکلات ساختاری اقتصاد کشور دست و پنجه نرم کرد و نمی شد از وی انتظار معجزه برای بهبود وضعیت بورس را داشت.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته رئیس جدید هم از بدنه بورس است و سابقه مدیرعاملی بورس انرژی را در کارنامه خود دارد و بر این اساس امید است رفته رفته با تغییرات بنیادی در اقتصاد از یک سو و نیز تغییر قوانین و مقررات شاهد تعمیق بازرا سهام در کشور باشیم.
وی در خصوص آینده بازار سهام نیز عنوان کرد: یکی از ابهامات این روزهای بازار موضوعات پسابرجام و موارد مرتبط با آن است که اجرایی شدن آن و نیز رفع تحریم ها در گرو مشکلات بین المللی بانکهاست. بنابراین از این منظر باید منتظر پیگیری مسئولین بود تا با رفع این مانع ارتباط اقتصاد با سرمایه گذاران خارجی برقرار شود و اقتصاد کشور از شرایط پسابرجام منتفع گردد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته بنظر نمی رسد دولت یازدهم بیشتر از هر چیزی به برجام امید بسته است و منتظر اتفاقی خاص در این زمینه برای تحول در اقتصاد است.
وی اضافه کرد: بر این اساس اگر مشکلات بین المللی بانکها حل شود و لایحه بانکداری نیز در مجلس به تصویب برسد می توان از گروه بانکی به عنوان یکی از لیدرهای بازار یاد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: قیمت جهانی نفت نیز یکی از مولفه های اثرگذار در بازار سهام است که خوشبختانه با توجه به شرایط کنونی نوسان خاصی در این زمینه مشاهده نمی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد