اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جذب ۱.۶ میلیارد دلار اوراق مشارکت نفتی در کسری از دقیقه در بورس/محمدی رسما در ریاست سازمان بورس مستقر شد

فطانت در آئین معارفه شاپور محمدی و خداحافظی خود از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سال گذشته در کسری از دقیق ۱.۶ میلیارد دلار اوراق مشارکت نفتی در بازار سرمایه جذب شد.

روز گذشته شورای عالی بورس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه با استعفای محمد فطانت از هیات مدیره و ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل عارضه قلبی موافقت کرد و اعضای این شورا با اکثریت آراء شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد را به سمت رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب کردند.

امروز آیین‌ تودیع و معارفه محمد فطانت و معارفه شاپور محمدی به عنوان رئیس سازمان اوراق بورس بهادار در محل این سازمان در تهران برگزار شد.

محمدی به عنوان سومین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از صالح‌آبادی و فطانت سکان این سازمان دولتی و حاکمیتی در بازار سرمایه را به عهده می‌گیرد.

محمدی پیش از این معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی بوده نیز عضو هیات علمی دانشکده دانشگاه تهران است.

فطانت نیز به عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب شد.

صبح امروز نشست رؤسای جدید و قدیم سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور محمد قضاوی معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد و شرف‌شاهی معاون وزیر اقتصاد و مدیران عامل بورسها و ارکان بازار سرمایه و سایر نهادهای مالی تحت نظارت این سازمان برگزار شد.

محمد فطانت رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به ارائه گزارشی کوتاه از دستاوردهای بازار سرمایه طی 20 ماه مدیریت وی اقدام کرد و از پذیرش مسئولیت ریاست این سازمان توسط شاپور محمدی ابراز خرسندی کرد.

این در حالی است که جلسه تودیع و معارفه رسمی روسای جدید و قدیم سازمان بورس و اوراق بهادار طی هفته آینده با حضور طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رسمی با حضور فعالان و نهادهای مالی بازار سرمایه بزگرار خواهد شد.

محمد فطانت با اشاره به دوران سخت مسئولیت خود در 20 ماه گذشته از توسعه بازار بدهی از طریق بازار سرمایه کشور به عنوان بزرگترین دستاورد سخن گفت و افزود: شجاعت به کار رفته در ماجرای تعیین نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و در عین حال رشد کمی بازار سهام از جمله فعالیت‌های دشواری بود که طی 20 ماه گذشته شاهد موفقیت‌های بسیاری در این زمینه‌ها بودیم، در عین حال نهادسازی و صدور اوراق بهادار مختلف از جمله اوراق نفتی در بازار سرمایه ایران نیز از دیگر موفقیت‌هایی بود که باعث شد در شب عید پارسال 1.6 میلیارد دلار اوراق مشارکت نفتی در کسری از دقیقه فروخته شود.

وی به بستر جوان، خلاق و نوآور بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: سازمان بورس تنها نهاد متشکل خود انتظام در کشور است که طیف وسیعی از نیروهای خلاق را به کار گرفته و به پشتوانه این بدنه قوی کارشناسی، افق بازار سرمایه مثبت خواهد بود. مطمئن هستم که بازار سرمایه به جایگاه خودش با پایان دادن به بانک‌محوری در اقتصاد خواهد رسید.

فطانت گفت: خوشحالم که امروز سکان سازمان بورس به فردی عالم و دانا و آشنا به مسائل بازار سرمایه سپرده می‌شود.

فطانت در خاتمه با طلب حلالیت از همه فعالان بازار سرمایه از قصور سهوی و یا هرگونه رخداد و بحثی که در بازار رخ داده طلب پوزش کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد