اونس طلا2394.45
مظنه16,236,000
18 گرم3,748,000
ارزش سکه36,579,708
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

تقسیم سود در مجامع به صلاح بورس نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مشکلات بورس، تقسیم سود در مجامع شرکتها با هدف راضی کردن و خشنودی سهامداران است که موجب خروج نقدینگی از شرکتها می شود.

علیرضا رحمانی با اشاره به رسیدن قیمت سهام به سطح مناسب و جذاب برای خرید در بورس گفت: قیمت سهام شرکتها و نیز شاخص بورس در چند ماه گذشته اصلاح خود را انجام داده است و بنظر می رسد این روزها بازار سهام به دنبال محرک برای بازگشت دوباره به روند رو به رشد و صعودی است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته تا زمانی که اتفاق خاصی در اقتصاد کشور به صورت بنیادی رخ ندهد، رونق و رشد بورس به صورت کوتاه مدت و مقطعی خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از گروههای بورسی امکان لیدری بورس را دارند اذعان داشت: بانکی ها یکی از گروههای بورسی هستند که با اجرای برجام، از رشدی که انتظارش را می رفت برخوردار نشدند و این پتانسیل را دارا هستند که با برقراری ارتباط با بانک های بزرگ خارجی و اتصال کامل سوئیفت بتوانند به لیدر بازار تبدیل شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گروه خودرویی نیز یکی دیگر از این گروههاست که البته در ماههای گذشته رشد قابل توجهی کرده است و در صورتی که قرارداد آنها با طرف‌های خارجی نهایی و عملی شود می توانند به عنوان لیدر بازار سهام دوباره مطرح شوند.

رحمانی با بیان این که با گذر از فصل مجامع نیز امکان گردش دوباره نقدینگی و رونق معاملات در بورس دور از انتظار نیست ادامه داد: یکی از مشکلات بازار سرمایه کشور تقسیم سود در مجامع شرکتها با هدف راضی کردن و خشنودی سهامداران است که موجب خروج نقدینگی از شرکتها می شود و این اتفاق در حالی در بورس ما می افتد که در بورس سایر کشورها، شرکتها و سهامدارانش مایل به تقسیم سود بانکی نیستند و ترجیح می دهند این نقدینگی را صرف بروز رسانی و تحول در بنگاهها کنند تا با رشد سودآوری و تولید در شرکتها، این گونه بر افزایش قیمت سهام و نیز کسب سود سهامدارانشان اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص تاثیرپذیری معاملات بورس از کاهش نرخ سود بانکی گفت: این رخداد موضوعی زمان بر است که در بازده زمانی میان و بلندمدت می تواند بر سودآوری شرکتها اثرگذار باشد، بعلاوه این که تا تسهیلات بانکی با نرخ پایین به صنایع و بنگاهها نرسد نمی توان به تاثیرپذیری معاملات بورس از کاهش نرخ سود بانکی خوش بین بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد