اونس طلا2321.95
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

نشست فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته آینده تحت تاثیر نشست مهم فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا طی روزهای گذشته بار دیگر تحت تاثیر افزایش شاخص سهام و تقویت ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش 4.40 دلاری معادل 0.26 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در هفته قبل از آن نیز با کاهش 2.3 درصدی همراه شده بود.

انتشار آمارهای اقتصادی امیدوار کننده در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام و ارزش دلار داشته است. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر به 45 درصد رسیده است. این رقم یک هفته قبل به 20 درصد رسیده بود.

شاخص ارزش دلار نیز طی هفته گذشته با رشد 0.9 درصدی روبرو شده است. تقویت ارزش دلار و شاخص سهام معمولا موجب می شود تا تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود.

البته گمانه زنی های مربوط به ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی در اروپا و آسیا همچنان موجب شده است تا قیمت طلا با کاهش شدیدی روبرو نشود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد رشد داشته است. انتظارات نسبت به اجرای سیاست های انبساطی پولی و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و همین طور همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بیانیه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا قرار است چهارشنبه منتشر شود. این بیانیه می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

نشست مهم بانک مرکزی ژاپن نیز طی هفته جاری برگزار خواهد شد. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا بریتانیا و اروپا نیز طی روزهای آینده منتشر می شود.

تصمیمات اتخاذ شده در نشست بانک مرکزی ژاپن قرار است روز جمعه اعلام شود. آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت مدعیان بیکاری و تولیدات صنعتی نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد