اونس طلا2394.45
مظنه15,996,000
18 گرم3,692,600
ارزش سکه36,038,988
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

همه آن چه در نمایشگاه طلای امسال گذشت

دهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، سنگ های قیمتی، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان که با حضور 130 مشارکت کننده داخلی و خارجی از 29 تیر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپا شده بود، یکم مرداد ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مشارکت کنندگان داخلی نمایشگاه امسال از استان های اصفهان، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان و یزد بودند.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان، رییس اداره نظارت بر اماکن استان، رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، عضو شورای شهر اصفهان، مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رییس بسیج اصناف استان، رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، رییس انجمن ماشین آلات فلزات گرانبهای ایتالیا و مهمانان و کارشناسانی از کشور ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی، مشارکت کنندگان، مدیران عامل، دانشگاهیان، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم همچنین از تعدادی از خانواده های شهدای صنف طلا و جواهر استان تجلیل به عمل آمد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از سخنرانان این مراسم بود. محمد کشتی آرای در این مراسم گفت: طی دو سال گذشته حدود 700 واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران تعطیل شد و در اصفهان نیز به طور متوسط حدود 12 درصد از واحدها و در مشهد حدود 220 واحد تولیدی طلا تعطیل شده است.

وی با بیان این که اصفهان با بیشترین آمار واحدهای تولیدی طلا و جواهر، قطب تولید طلای کشور است، اظهار داشت: خوشحالم که نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان به دهمین دوره رسیده و روند تداوم خوب و مثبت خود را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین چرخه اقتصادی مثبت به ترتیب در سه کلان ‌شهر تهران، اصفهان و مشهد در گردش است، افزود: استان اصفهان دارای بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و تعداد اتحادیه‌های صنفی است. همچنین اصفهان علاوه بر رتبه نخست در تولید طلا، قطب صنعتی کشور نیز محسوب می‌ شود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه تولید طلا و جواهردر سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات اساسی شده است، خاطر نشان کرد: به دلیل برخی از مشکلات مانند رکود اقتصادی در کشور، این صنعت آسیب بیشتری نسبت به دیگر بخش ‌ها متحمل شده است.

رشد کمی و کیفی نمایشگاه در این دوره

همچنین مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: با وجود ظرفیت های وسیع و قدرتمند صنعت طلا و جواهر ایران در بحث صادرات، ایجاد ارزش افزوده و فرصت شغلی، این صنعت از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته و این امر، درخشش طلای ایرانی در بازارهای جهانی را کم فروغ ساخته است.

رسول محققیان در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر اصفهان اظهار داشت: در نمایشگاه امسال، حضور درخشان 130 مشارکت کننده داخلی و خارجی در فضایی به مساحت 9000 مترمربع، استقرار پاویون کشور ایتالیا، حضور مستقیم نمایندگانی از کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی، افزایش متراژ نمایشگاه و حضور بیشتر برندهای معتبر در حوزه ماشین آلات، زمینه پیاده سازی اهداف فعالان این صنعت و رشد کمی و کیفی نمایشگاه را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به این که ایران یکی از خاستگاه های اصلی صنعت طلا و جواهر جهان به شمار می آید، تأکید کرد: توجه به مقوله نام تجاری، طراحی و سبک ایرانی، بازارسنجی و بازارسازی، از جمله موضوعاتی است که بر اساس دانش نمایشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین حل مشکلات اقتصادی و مباحثی مانند موانع صادرات، مشکلات تولید، فناوری، نیروی انسانی، قاچاق، واردات، مالیات و بی ثباتی اقتصادی از جمله موضوعات اساسی و مهمی است که دغدغه حاصل از آن به حق می تواند بازدهی این صنعت را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: آن گونه که تأثیرات مهم و آشکار نمایشگاه در همه جهان نشان می دهد، برگزاری نمایشگاه های تخصصی را می توان شاهراهی برای جبران این نقیصه ها دانست. محققیان به افزایش حضور شرکت کنندگان بخش ماشین آلات در نمایشگاه امسال اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به پیشرفت چشمگیر حوزه تکنولوژی و ماشین آلات طلا طی سال های گذشته، فعالان این بخش از صنعت طلا، تحولاتی شگرف در این زمینه ایجاد کرده اند. به گونه ای که به جرأت می توان گفت ایران در زمینه تولید بخشی از تکنولوژی های این حوزه به خودکفایی رسیده و حتی برخی از ماشین آلات تولیدی ساخت کشور به بیرون از ایران صادر می شود که بدون شک این الگوی موفق را می توان در دیگر حوزه های صنعت طلا و جواهر نیز به کار بست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان، دیگر سخنران این مراسم نیز با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این قانون در حالی با هدف شفاف‌سازی روابط تجاری در سیستم مالیاتی کشور تدوین شد که هم ‌اکنون شیوه اجرایی آن، مشکلات و چالش‌های بسیاری برای حوزه‌ های مختلف اقتصادی ایجاد کرده است.

هوشنگ شیشه بران با بیان اینکه طلا و جواهر در اصفهان به هنر واره‌ای از صنعت تعبیر شده است، اظهار کرد: این صنعت بزرگ در بحث ایجاد ارزش افزوده و فرصت شغلی می‌تواند نقش کلیدی و مهمی ایفا کرده و به عنوان جایگزین خوبی برای نفت و فرآورده‌های آن باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان خاطر نشان کرد: بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت طلا و جواهر در ایران وجود دارد و ایران از نظر فناوری و شیوه‌های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست، اما تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت قرار دارد صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی و برخی ابزارآلات است که البته با برداشته شدن تحریم‌ها بخشی از این مشکلات حل شده است.

افزایش حضور مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی

از نکات بارز نمایشگاه این دوره می توان به افزایش حضور مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی اشاره کرد. مشارکت کنندگان کشور ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی امسال به صورت مستقیم به نمایشگاه آمده بودند که همه آن ها در بخش نمایش ماشین آلات و تکنولوژی حضور یافتند. در مجموع 17 شرکت خارجی به صورت مستقیم در نمایشگاه امسال شرکت کردند. همچنین نمایندگی های فروش کشورهای اتریش، هند، آمریکا و ژاپن نیز به نمایشگاه امسال آمدند.

علاوه بر حضور کارشناسان کشورهای ایتالیا، امارات و ترکیه که در غرفه های خود حاضر بودند، هیأت 4 نفره از اتحادیه طلای بانکوک نیز این نمایشگاه را مورد بازدید قرار داده و جلساتی با غرفه داران داشتند.

یکی دیگر از نکات شاخص این دوره، افزایش حضور شرکت کنندگان بخش ماشین آلات و افزایش برندهای معتبر این حوزه بود که رنگ و بوی تخصصی تری به نمایشگاه بخشید.

در روز نخست این نمایشگاه نیز نشست رؤسا و اعضای اتحادیه های طلای استان های مختلف کشور در محل پاویون سالن شیخ بهایی و با حضور رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور برگزار شد.

در این نشست پیرامون آخرین دغدغه ها و مسایل این صنف، بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

برگزاری ضیافت و گردهمایی "شب سران تکنولوژی و طلا" در محل اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور بیش از 350 نفر از فعالان صنف طلا و جواهر استان های مختلف و مهمانان خارجی از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.

همچنین گردهمایی و ضیافت دیگری نیز با عنوان "شب طلا" در محل سیتی سنتر اصفهان برگزار شد که در این مراسم نیز مشارکت کنندگان نمایشگاه و همچنین مسوولان گرد هم آمدند و در جلسه ای صمیمانه علاوه بر تجدید دیدارهای شغلی، به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد